Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

4-felaktigher i riktvärden för PEF!

Publicerad 2012-08-10 01:04:00 i Lungor- Fakta

http://www.allmanmedicin.se/pef.pdf

Här räddar Fredrik Settergren sig själv på ett anmärkningsvärt sätt.....

Källa PEF-värden vuxna: Vårdpraxis Örebro läns landsting

Riktvärden PEF

Här har jag samlat PEF normalvärden för män, kvinnor och barn från två olika källor. Riktvärdena är mycket ungefärliga och det finns betydande variationer mellan individer och olika mätare.

Tabellerna kan användas för att göra en grov uppskattning av hur patienten förhåller sig till medelvärde för ålder/längd.

Ett enstaka PEF-värde säger väldigt lite. PEF-mätning bör framförallt vara ett sätt att följa förloppet hos en och samma individ.

©2010 Fredrik Settergren www.allmanmedicin.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela