Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Allergi/överkänslighet- förbättring el försämring genom åren.

Publicerad 2012-08-26 07:53:15 i Allergi/Överkänslighet-Fakta

Enligt den information vi fick när jag var barn så kan A/Ö komma o gå på detta vis. O det finns inget som motsäger detta.

Barn: A/Ö kan försvinna vid ca 5 år.
Barn: A/Ö kan delvis försvinna vid ca 5 år.

Tonåren: A/Ö kan komma tillbaka.
Tonåren: A/Ö kan förvärras.
Tonåren: A/Ö kan komma då till en tidigare icke allergisk.

Vuxen: A/Ö kan försvinna vid 30 års ålder.
Vuxen: A/Ö kan förvärras.
Vuxen: A/Ö kan komma.

Jag är född 1957 o jag har fortfarande kvar min omfattande A/Ö. O jag blev mera känslig iom en svår luftvägsinfektion 1995 med tillhörande komplikationer som ej diagnosticerades o dehandlades i tid pga fördommar om kön ålder yrke mm.

Min pappa född 1918 var fortfarande A/Ö MKT långt upp i åren. Fram tills jag fråntogs ansvaret o därmed tappade kontrollen på hans status o situation så var han i god kondition.
Därefter är det ett sådant exempel på nonsjalans o överkörning att det förskräcker......

Jag blir livrädd.
I synnerhet som vi inte har några barn som kan kämpa för oss. Det ska inte vara förenat med livsfara att tappa kontrollen över sin A/Ö o dess behandling.
Det ska inte vara förenat med livsfara att läkare o SSK inte kan symtomutvecklingen för Astma. Inte kan dom 4 stegen. Inte kan någonting om A/Ö. Jag höll på att bli gedd ihjäl när jag för några år sedan hade vinterkräksjuka samt astma/bronkit. Pga läkare/SSK inte kunde skilja steg 3/4 från en annan diagnos. Dom trodde tom att dom gett fel version av preparatet. O detta obeaktat det faktum att man inte ger lugnande osv till astma/allergipatienter. Det är kontraindicerat.
Jag var enligt personalen mkt nära att dö.
Nu har jag CAVE på den medicinen. Mfl mediciner o allergener/irritanser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela