Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Lämnat info. om min A/Ö till Eriksdals ÄC Holmsund.

Publicerad 2012-08-28 12:37:13 i Allmänt

Jag har nu varit med info om min allergi/överkänslighet till Tina Lundvik m personal på Eriksdals äldrecenter eftersom dom inte har ngn respekt för min A/Ö.
Jag hade på mig halvmasken med endagsfilter. Jag har dessutom varit förkyld o jag var inte feberfri i går em. Jag har fortfarande sämre lungor o dom är känsliga. Men jag kan cykla o lungorna blir inte sänre av ansträngningen. Jag får upp slemmetockså.

Överlämnad info:
-Läkarintyg
-Receptlista från apoteket 5sidor....
-Reaktionssätt för olika allergen- o irritansgrenar.
-Matallergi-överkänslighet.
-Medicinering

Info om A/Ö:
Utdrag ur Läkemedelsboken 2011-12:

-Icke farmakologisk behandling
av astma.
-Viktiga skillnader mellan astma o KOL
-Behandlingsmål vid astma.
-Grad av astmakontroll
-Svårighetsgradering och behandling av akut astma
-Stadieindelning av KOL.

-Allergi o överkänslighet är en medicinsk sjukdom o inte en psykiatrisk sjukdom.

Jag sade också att:

-Allergi o överkänslighet skall respekteras o dess krav ska säkerställas utan diskussion.

-Jag nu förväntar mig att få ordentligt gehör för kraven.


Jag sade inte:

Det är faktiskt så att:

-Personalen som är i tjänst är det i kraft av utbildning o i många fall pga legitimation. Dom är ansvariga iom detta.

-Jag har dessutom rättigheter som anhörig till vård- o omsorgstagare på särskilt boende.

-Jag kan inte bo i trappuppgång med djur. Det går bara inte. Inpyrda hissar o trappuppgångar orsakar reaktioner. mer el mindre uppenbara o tydliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela