Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

PEF o Sjukvårdsrådgivningen!

Publicerad 2012-08-23 04:37:30 i Diagnostisering

Eftersom det är så många med astma som går omkring o är undermedicinerade o sämre än nödvändigt undrar jag över vilken PEF Meter Mini Wright skala som Sjukvårdsrådgivningen använder?

Är dom medvetna om att det förekommer 2 olika PEF Meter Mini Wright? En med vit skala = Wright-McKerrow o en med gul= EU13826standard
O att det då är 2 olika bedömningsskalor som dom måste jobba med allt efter vad patienten har för PEF Meter Mini Wright hemma.

För!
Hur många patienter vet att det är en ny PEF Meter Mini Wright som gäller sedan 2004?
Då inte ens Hälsocentralen jag gick på tills för några år sedan hade den nya?
Då inte ens Lung-Allergimott har den nya?
Hur många gånger har jag o andra blivit testade med den gamla Mini-Wright från 1959? O vilken skala jämförs värdet med? Knappast den rätta eftersom jag fått så mkt på skallen av vissa läkare... Trotts att jag varit mkt dålig.

Dom Europeiska studier som kommit sedan 2004 bör ha använt PEF Meter Mini Wright EU-13826 standard. Om vissa studier startat i Wright-McKerrow före 2004 kanske dom även slutförts i W-McK efter 2004? Är det då angivet i studien vilka PEF Meter Mini Wright som använts? O i vilken skala dom är i?

Att använda PEF Meter Mini Wright version hip som hap är knappast rekommenderbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela