Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Portabel AIOLOS!

Publicerad 2012-08-21 11:14:07 i Allergi/Överkänslighet- Behandling!

Den portabla AIOLOS Albatross som jag fick utskriven som hjälpmedel av min halsläkare. Jag använder den till att andas in saltvatten som

A-löser:
-slem

B-sköljer bort:
-inflammatoriskt avfall
-bakteriologiskt avfall
-infektionsavfall
-allergener som ex pollen
-irritanser

C-mild desinfektion
-bakterier
-svamp

Från munhåla luftstrupe struphuvud o stämband

Det är endast inandad ånga som kommer åt att rengöra stämmbanden från slaggprodukter irritanser allergener svamp o bakterier.

Set finns ingen som helst anledning att få omkring o vara hes pga slaggprodukter o inflammationer o infektioner på stämbanden.

En tryckknappreglerad nedulisator är det enda effektiva för lungor större än hos barn.

Det ger möjlighet till långa djupa inandningar som för ned saltvattenångan LÅNGT NED i lungorna. Dit det ska.

Korta snabba andetag ger inte ngt. Det för inte ned saltvattnet dit det ska. Så perifert som möjligt.

Detta gör att MAXIN inte fungerar på lungor större än hos barn. El central astma med mkt låga PEF-värden. Det ger för lite läkemedel i förhållande till lungans storlek o djupet det ska ned till.
Jag återkommer till MAXIN-behandling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela