Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

ROS till Ingemar Åsberg Lung-Allergiläk.

Publicerad 2012-08-27 02:22:41 i ROS- Föredömligt bemötande!

En jättestor ROS till Ingemar Åsberg för att han med sin stora erfarenhet o kompetens var en av dom få som förstod sig på mina lungor osv 1995 då jag fick en svår luftvägsinfektion med komplikationer.

Ingemar ville lägga in mig men inte fick göra det pga politikersatt gräns för PEF-värde ålder längd o kön. Han gick i pension den sommaren vilket gjorde att jag förlorade en av 2 läkare som hade kompetens nog för att bedöma o behandla mina lungor o övriga tillstånd.

Ingemar Åsberg var en av 2 läkare som lyssnade med ögon öron o hjärna på vad jag sade o på hur mina lungor o kropp uppförde sig o sade vid diagnostiseringsundersökningarna. Han var en av 2 läkare som verkligen använde hjärnan o tänkte.

Att Ingemar Åsberg gick i pension fick katastrofala följder pga jag, med mina lungor o allergi, inte fick den behandling jag skulle ha. O jag blev inte heller vidareremitterad för diagnos av komplikationer o därmed inte heller i tid behandlad.

O övriga läkare behandlade mig mer el mindre kränkande pga kön ålder längd o yrke. Även om en läkare som Margareta Söderberg inte diskriminerade mig så ledde detta inte till ngn stärkt o förbättrad ställning för mig som patient. Det ledde inte heller till ngn ansvarsanmälan osv.

O min tidigare VÄL FUNGERANDE medicinering mot min Atopiska Polyvalenta Allergi återupptogs inte heller. Vilket fick katastrofala följder.

Förutom att min allergi/överkänslighet blev överaktiv, löpte amock, fick jag följande komplikationer:

-postinfektiös asteni
-hjärtinfarkt
-svåra hormonrubbningar med kraschad upp o nedvänd oregerlig menscykel som följd
-guillaim barre'
-spontan graviditet som slutade i missfall.

Alla läkare som ansåg att jag överdrev chockade mig så svårt att jag än i denna dag lider av det.

Jag fick min allergi grundligt utred o diagnostiserad när jag var 4,5 år. Jag är uppväxt med min allergi/överkänslighet o dess omfattande krav. Till att börja med fanns inga verksamma mediciner. Därefter kom dom allt eftersom. O jag var innan insjuknandet extremt vältränad o i synnerligen god kondition. Allt enligt arv-kultur o Storumans-Tärnas-Hemavand idrottsliga inlandskultur. O jag var även fullt arbetsför innan insjuknandet i luftvägsinfektionen 1995.

Alla tidigare erfarenheter var att jag skulle åter till ursprunglig status. Vilket inte var fallet 1995.Nu skulle jag med allt djävulens våld slås ned i ett diskriminerande ......?....!... pga kön ålder längd o yrke.
Vilket chockerade mig så svårt att jag fortfarande lider av ett omfattande misstroende gentemot läkare som inte känner mig o min allergi/överkänslighet.

Denna misstro har förstärkts av andra tillfällen av upprepade direkta felaktigheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela