Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

ROSOR till Karin Lindh Dietist lärare mm o Elisabeth Persson Leg.SSK o lärare.

Publicerad 2012-08-26 10:30:27 i ROS- Föredömligt bemötande!

ROSOR till Karin Lindh Dietist lärare mm o Elisabeth Persson Leg.SSK o lärare.

Elisabeth o Karin var mina handledare i specialprojektet AHS:

Nutritionsstatus, energibehov vid sjukdom samt åtgärder vid risk för malnutrition inom sjukhusvården.

Karin uppskattade att jag arbetade med nutrition näringslära o kost vid sjukdom. Karin som var tvingad att ha strikt närvarokontroll för att få ointresserade SSK-studerande att komma på lektionerna. Studerande som ansåg att ämnet var ointressant o oviktigt i jämförelse med anatomi/fysik, medicinska o kirurgiska sjukdomar osv osv.

Elisabeth sa innan hon examinerade mitt arbete att jag var intelligent. Det har aldrig ngn sagt till mig förut. Tvärtom!

Under min uppväxt var det pga min omfattande A/Ö inte ens inom möjlighetens ramar att jag skulle kunna gå några högre studier. Det var också tveksamt om jag skulle kunna jobba. Det var frågan om ens SAFAK skulle kunna ha ngt arbete som passade.

Du rekommenderade mig att prata med Astrid Norberg Omvårdnadsforskar o visa henne mitt arbete. Jag ringde talade om vem jag var o att Elisabeth rekommenderat mig att ringa henne. Jag blev MKT överlägset bemött o direkt avspisad.
Jag är inte uppvuxen med ständiga 5:or. Dom kom i högstadiet iom ny väl fungerande allergimedicin.
Jag har inte manualen för vad man kan göra med en intelligens.....
O jag blir fortfarande diskriminerad penaliserad mobbad utstött pga min A/Ö.
Katastrofalt när det kommer från dom som ska ta hand om mig när så krävs. Detta kommer dom aldrig att klara av.
Ointresset o motståndet är kompakt!

Elisabeth o Karin ska ha stort tack för det stöd dom lyckades få igenom det kompakta motståndet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela