Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Hamstringskadan! Nr 10! Tips o idéer!

Publicerad 2012-12-07 08:59:30 i Kategori?

Dusch o tvagning med hamstringskada!
Samt skrubba badkar osv osv!

Kläm fast en vit/grön scotch brite i den långa gripklon!
El tapa fast den med vattenfast sporttape......

Funkar utmärkt!

Ha rejäla halkskydd både på golvet utanför badkaret o i badkaret.

Ha ev kryckorna till stöd om inte väggarna hjälper. Duschstativet på väggen är inte ngt handtag......

Komma sig I o UR badkaret?

Yoga är svaret!

OBS långsamma kontrollerade rörelser o förflyttningar....
Absolut inget slarv.
Jag tror inte att ngn vill gå i spagat o slita upp skadan igen....

I badkaret!
Stöd mot väggen med händerna i axelhöjd o armarna lätt böjda.
Böj armarna sträck sakta ut i ett lägsta möjliga flygplan som krävs för att ta benet in i badkaret utan böj i höften....el ansträngning i baksidan låret på det skadade benet.....

UT ur badkaret!

Stöd mot väggen med händerna i axelhöjd o lätt böjda armar.
Kliv ut med friska benet först.

Stå stadigt med foten på halkskyddet.
Flytta ev om händerna. Böj armarna o gå sakta in i flygplanet det som behövs för att få över benet.

Fila foten på skadade benet????

Jag ska klistra grovt våtsandpapper på en bräda o stå o föra foten med rakt ben o höft fram o tillbaka på den......
Vi får se hur det går....... Häpp!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela