Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Hamstringskadan nr 11! Tipps o idéer!

Publicerad 2012-12-07 10:30:56 i Kategori?

Att komma sig UUUT i kylan!
O friskluften!

Långskaftad gripklo.
Långskaftat skohorn.

Blanka släta tights underlättar på- o avklädning.

STOORA VARMA skor.
STOORA yllesockar.

STOORA täckbyxor med hängslen.

Ha INTE föör brottom i rörelserna.....
Gör dom långsamt o noggrant!

1-
Ta på sockarna

2-
Ta på byxan på det skadade benet först med hjälp av gripklon. Dra upp tills du når hängslena med den andra handen.

3-
Stå o luta mot vägg/garderob o vik friska benet o ta på täckbyxan o dra bara upp.

SKOOORNA

4-
Ta på storlågskooon....
På friska foten först.
Knytskor ska vara knutna så att man får på sig dom lätt med hjälp av det långa skohornet.

Stooorstövla tas också på först på det friska benet.

5-
Ta långskohornet o ta på den löst knutna stoooorlågskoon.

Stooorstövla har nedvikt skaft så att flygplanet inte blir så högt.

7-
Ta av storlågskooon med hjälp av långskohornet. Tryck ned skon o lirka ut foten med lätt flygplanshållning.

8-
Ta av stoooratövla med hjälp av långskohornet som trycker ned/fast stöveln i golvet.
Stå med lätt flygplanshållning o lirka ut foten.....

Tjaa!

Övrigt med avklädsel är inte så svårt.

Släpp 'ned' allt o tryck ned med skohorn krycka el dyligt o kliv ur med friska benet först.

Stampa ned täckbyxan med friska foten..... lite som barn brukar göra....
Kläm fast med täckbyxan kryckan
o flygplanslyft ut det skadade benet.

Ha INTE för bråttom......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela