Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Äta ute! Miljö- o Hälsoskyddskontorets o Socialstyrelsens roll!

Publicerad 2012-11-26 10:41:54 i Äta UTE!

Vad jag inte kan fatta är att Miljö- o Hälsoskyddskontoret o Socialstyrelsen godkänner att restauranger blandar ihop matråvaror o produkter på det sätt som görs på stekhällar o i fritöser.

Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå att Miljö- o Hälsoskyddskontoret o Socialstyrelsen överhuvudtaget KAN tillåta en sådan sammanblandning av råvaror o produkter där slutresultatet blir en hälsofarlig i värsta fall en dödlig anrättning.

Det är inte heller försvarbart när det gäller bemötandet av personer som äter vegetarisk kost el har muslimsk el judisk tro.

Detta sammanblandande av olika matråvaror o rätter är ansvarslöst tanklöst o totalt oförsvarbart.

Jag fattar inte att Miljö- o Hälsoskyddskontorets o Socialstyrelsens inspektörer godkänner dessa sammanblandningar.

Det måste åtgärdas omedelbart.....

Hur många ska tvingas få sin hälsa förstörd el tvingas dö?

Hur många ska tvingas få sin tro
kränkt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela