Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Narkolepsi! Obehagligt likt allergiskt tillstånd!

Publicerad 2012-11-27 00:54:25 i Kategori?

Narkoleosi är obehagligt likt ett tillstånd av obehandlad allergisk reaktion som jag minns det från då jag var barn.

Ett tillstånd av retarderad tankeverksamhet tanketröghet intellektuell sänkning rörelsetröghet fumlighet långsamhet trötthet matthet osv osv......

Mkt mkt obehagligt.

Som jag ser det har man ALLT ATT VINNA på att testa en gammal EFFEKTIV antihistamin.

Till att börja med en snabbverkande lättlöslig tablett som heter HISTASON.

T- Histason är extremt snabbverkande o funkar i ca 3-4 timmar. O den var/är lättlöslig. O illasmakande men det gjorde inte ngt eftersom den fungerade så jättebra upplöst i vattnen när jag inte var kontaktbar.

Sedan en kombinationspreparat som heter DISOFROL.
Det är en depotablett med dom verksamma substanserna:
Dexbromfeniramin
Pseudoefedrin.

När jag var liten tog jag den 1 t ggr 2 per dygn när jag var frisk. O fyllde på med t Histason vid reaktioner o förkylningar.
El så fick jag 1 Depåtab Disofrol ggr 4 per dygn......

Detta var bra mot den generella tröttheten intellektuella sänkningen o anfallen av extrem trötthet/okontaktbarhet.

Då jag tror att det är samma funktioner som påverkar hjärnan, bla gles blod/hjärbarriär, så antar jag att narkolepsi kan vara behandlingsbart med dessa 2 preparat.

Pga min omfattande allergi/överkänslighet så fick jag än effektivare behandling mot den iom att jag från 14 årsåldern ca fick inj Depo Medrol 4 ggr per år samt fortsatt depåt Disofrol 1 t ggr 2 per dygn. O med Vb-behandling med t Histason ända in på början av 1990-t.


Iom Depo Medrol hamnade jag i en helt ny bok.
På en helt ny planet!
I ett helt nytt liv!
I ett NORMALT aktivt liv!
Både fysiskt o intellektuellt!

Jag tror inte att kortison är nödvändigt! Men jag kan ha fel!

Jag anser att det kan vara värt att testa Histason o Disofrol.

Att barn o föräldrar har ALLT att VINNA!
FRAMTIDEN kan vara vinsten!

Men då blir det extemporberedningar av läkemedlen. Kanske på licens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela