Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Rehab.skandalen rättad!

Publicerad 2012-11-13 11:53:18 i Kategori?

Rehab.skandalen!
Jag blev av den sista rehab.kons. intvingad i en diagnos som inte stämde med helheten....
Han kunde inte förstå varför det inte stämde.......Jag hade ju kompisar långvarigt förhållande o andra funktioner osv.

Hade han arbetat med utgångspunkt från min allergi/överkänslighet hade han fått ihop det.

Jag brände tex ut mig pga jag SÄGER NEJ till felaktig icke anpassad arbetsmiljö o felaktiga arbetstider. Jag brände mao inte ut mig pga jag INTE KAN säga nej.

Men tydligen så ska rehab.kons. snarare ge grund för olämplighetsförklara o inkompetensförklara patienten/den anställde för att motivera uppsägning i stället för att ta rätt på vad som faktiskt fungerar.

Jag vill inte bli diagnostiserad som aomautistisk el aspberger el ADHD mm pga jag:

-inte kan el ska prata när jag är hes.
-inte ska el vill prata med el umgås med personer som inte är djur- rök-/damm parfym-/irritansfria.
-inte vill ta kontakt med personer som inte är djur- rök-/damm parfym-/irritansfria.
-inte vill ta ögonkontakt (o därpå kommande pratkontakt) med personer som inte är djur- rök-/damm parfym-/irritansfria.
-inte vill sitta stilla o hänga i en icke anpassad miljö eftersom detta är förödande för mina lungor o inte konditionsfrämjande.
-inte ska sitta stilla o hänga i en icke anpassad miljö eftersom det inte främjar mina lungor o kondition.
-inte vill acceptera slentrianmässig diskriminering o mobbing o blir arg o tydligt säger ifrån.
-Inte vill bli bedömd som Autist aspbergers el ADHD.
-inte vill se föraktet i ögonen på personer son redan från början dömt ut mig.
-inte vill se föraktet i ögonen på personer som jag vet inte vill vara djur- rök-/damm parfym-/irritansfria.
-har svårt att koncentrera mig o tänka under aktiva skeden hos allergin/överkänsligheten o i samband med förkylningar.
-inte vill bli arg/konfrontera IGEN......
-inte accepterar slentrianmässig nonsjalans när det gäller djur- rök-/damm parfym-/irritansfritt.
-inte accepterar att bli bekvämt stoppad in i en diagnos pga omgivningens bekvämlighet o brist på tankeförmåga.
-inte accepterar att jag inte får utveckla min fulla potential (bedöms som överambitiös) pga omgivningens bekvämlighet.
-inte accepterar lögn o förbannad dikt stå omgivningen när det gäller djur- rök-/damm parfym-/irritansfritt. Dvs att omgivningen ljuger o går bakom ryggen o tar in djur rök parfym/irritanser osv..... osv.

-inte accepterar att omgivningen skyller sitt misslyckande i anpassning på mig.
tisdag 13/11 kl. 11:51

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela