Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Uppdatering-Uppföljning: Svampen o Smultronstället!

Publicerad 2012-11-01 01:37:00 i Flicka Tonåring Kvinna!

Jag har uppdaterat:

1-
Pevaryl kräm- totalt misslyckat.

Gå ned o läs där.

__________________________________________________

Jag har helt bra slemhinnor nu i mitt Smultronställe.
Vilket är Gudomligt skönt.

Jag använder inte några hormoner.
Det fungerar bra FÖR MIG med:

-Laktal Balans gel-
som jag köper på Apoteket.

10st tuber med gel.
Laktal Balans ska också finnas som vagitorier.
Det går att beställa via Apotekets näthandel.

OBSERVERA:
Laktal Balans SKA INTE användas när man har svamp i Smultronstället eftersom Laktal Balans i det läget bara göder svampen.

Vid svampinfektion:

Det som gäller när man har svamp är att se till att man behandlar ordentligt. Fulla kuren ut.

Dvs!
Jag anser att man ska ta kombinationskuren vagitorier+salva.
O att man behandlar med salvan i minst 10-14 dagar efter symtomfrihet.

Om det är möjligt så be din älskade make/partner/sambo/särbo/delsbo hjälpa dig att handla det som behövs. El be ngn kompis om hjälp. Man blir VÄLDIGT trött o stirrig av djävulens-hällvittäs-vulkaneld. O så är det detta med att Smultronstället i början inte tål underkläderna el trosskydd/binda. O naken går då i alla fall inte jag ut....

Min make, som har fullmakt att köpa ut mina recept, fick alla gånger han var på Apoteket för min räkning, väldigt bra hjälp av en Apotekare som själv haft svamp på Smultronstället. O som då visste vad jag gick igenom o kunde ge betydelsefulla råd o rön.


Jag TÅLDE INTE Pevaryl.
Allt blev bara eter värre med djävulens-hellvittäs-vulkaneld. Det är enligt Apotekets personal INTE OVANLIGT att man INTE TÅL Pevaryl.

När jag gick över till Canesten vagitorier+salva försvann djävulens-hällvittäs-vulkaneld.
Jag fick också recept på kapsel Fluconazol, antimykotika för systemiskt bruk, triazolderivat, vid 3 tillfällen.

Allt som allt såg behandlingen ut som följer.

1-
Pevaryl kräm- totalt misslyckat.

Här hade jag dock MYCKET STOR nytta av NATURELL YOGHURT. Jag hade inte ngt hemma som hjälpte just då, Annat än just Youghurt. Jag tog en matsked och smorde och DET BLEV SVALT och LUGNT. Fritt från sveda. Jag använde mensnattblöja.

Jag tror att KRAV-märkt fil och yoghurt går ännu bättre. För att inte tala om fil och yoghurt gjord på opastöriserad mjölk på bondgården. VI människor har ju levt väldigt länge i tät kontakt med husdjuren och boskapen. Och detta kan ha gjort oss kvinnor särskilt beroende av just mjölksyrabakterierna för att vår hälsa ska vara bra.
 2-
Canesten vagitorier 3 st+ kräm.
Fluconazol kapsel 1st.
3-
Fluconazol kapsel 1st.
4-
Fluconazol kapsel 1st
5-
Canesten vagitorier 3st+ kräm.
6-
Canesten kräm. 14 dagar efter symtomfrihet.
7-
Laktal Bakans gel till natten.
1 tub till natten. Ngt svår att få på plats.
Det kan vara mkt lättare med vagitorierna. Använd trosskydd.

1 tub till natten i 7 dagar.

8-
1 tub till natten var 3:e kväll.

9-
Jag använder:

ACO Baby Oil oparfymerad-
när jag duschar/badar på badhus eftersom det är en BEHÄNDIG flaska.

Eucerin pH 5 Shower Oil oparfymerad-
när jag duschar/badar/tvättar mig hemma eftersom det är en VUXEN STOR pumpflaska som inte tar slut på en gång.


För övrigt använder jag alltid trosskydd iom att det är fullt normalt med en viss flytning även efter klimakteriet iom att det stöts bort gamla celler från slemhinnorna.
Det ska dock inte lukta dåligt pga felaktig bakterieflora pga felaktigt pH orsakad av:
-felaktig tvätt
-antibiotikabehandling
-IVF-behandling...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela