Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Varna era barn/tonåringar!

Publicerad 2012-11-09 08:31:31 i Flicka Tonåring Kvinna!

Det är för hemskt allt detta med försvunna barn o tonåringar.....
O även när vuxna försvinner.....

O nu står det att läsa i dagens VK 9/11-2012 om 2 flickor som blivit antastade/ofredade i Umeå.....

Varna era barn! Både flickor o pojkar.

Lär dom att inte vara naiva.
Lär dom att vara rädda om sig.
Lär dom att inte tro alla om gott.

Lär dom att berömma situationer. Om dom är farliga el inte.

Lär dom att inte åka med släkt vänner el bekanta till familjen annat än om ni föräldrar uttryckligen sagt till barnen att dom den dagen den tiden verkligen ska åka med den el den personen.

Lär dom att inte tro att det är sant om ngn påstår att det hänt föräldrarna el syskonen en olycka el ngt annat akut..

Lär dom att vid misstänkta situationer fortast möjligt ta sig till skola dagis el annan överenskommen plats o kontakta föräldrarna el annan överenskommen person.

Lär dom självbevarelsedrift.

Må den försvunna flickan komma tillrätta! Helskinnad! Oskadd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela