Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Att inte göra jobbet bra!

Publicerad 2012-10-16 07:51:21 i RIS- Huvudlöst bemötande!

Jag fick sparken pga arbetskamrater o chefer föreståndare osv får psykbryt av att inte få ha med sig sina hundar osv till jobbet, inte klarar att vara oparfymerade till kropp o kläder, inte klarar att vara rökfria till kropp o kläder.

Då ska dom banne mig kunna göra jobbet bättre än vad jag överhuvudtaget någonsin har gjort som anställd el anhörigvårdare.

Min pappa var i mkt fin form, hud hår tänder öron aptit, gångförmåga, när han flyttade till det icke allergianpassade långtidsboendet....
(Läs tidigare RIS-)
Från fredag till måndag fick jag veta om flytten från Ger.avd till kommunens långtidsboende. Jag blev rejält grundligt överkörd nedtryckt sönderslagen av områdeschefens o Ger.avd.föreståndarens totala förakt för dom krav som min o pappas allergi/överkänslighet ställer. Jag är fortfarande chockad.

O långtidsboendet var inte miljökontrollerat personalinformerat allergianpassat el förberett trotts 3 månaders vetskap iom behovsanmälan/beslutstid plus vårdtiden på NUS inklusive utskrivningsklartiden på Ger.avd.

Ngt annat än exeptionellt bra vård o behandling accepteras inte. Jag klarade jobbet bra nämligen. Inklusive städning förråd hjälp till andra grp o inte minst dom rejält jobbiga tanterna o farbröderna med explosivt humör o/el omfattande sårvård som övriga drog sig för att ta...... Kvällar o helger flöt bra.... osv osv.

Att jag sedan inte orkade jobba kväll+dag el långa helgpass pga icke diagnosticerade komplikationer till infektionen 1995 är en helt annan sak som inte har med min kompetens att göra.
Att infektionen med komplikationer gjorde mig mer allergisk/överkänslig för allergen/irritanser har inte heller ngt med min kompetens att göra.

Liksom det faktum att jag blev utrökt utskälld utparfymerad o utklöst av 2-o 4-benta monster är också en helt annan sak än min kompetens.

O blinda döva o totalt ointresserade föreståndare som inte har koll på vem som gör vad betackar jag mig för.....
Det är rent skamligt.....ur dålig koll dom har....

O blinda döva o totalt ointresserade föreståndare som inte har koll på varför en anställd är sjuk frånvarande inte orkar betackar jag mig för......
Det är rent skamligt......hur dålig koll dom har....

Det är omgivningens ansvar på arbetsplatsen o
Hälso- sjukvårds- o omsorgsgivarens ansvar att jag som allergisk/överkänslig inte utsätts för provokation av allergener/irritanser som orsakar reaktioner i större el mindre omfattning.

Det är hälso- sjukvårds- o omsorgsgivarens ansvar att säkerställa en riktig allergi/överkänslighetsanpassad miljö.

Det är hälso- sjukvårds- o omsorgsgivarens o arbetsgivarens ansvar att informera o utbilda personalen. O det grundligt!

Det är inte anhörigas el allergiska/överkänsliga anställdas ansvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela