Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Furix istf Salures o hudens standard!

Publicerad 2012-10-01 14:39:46 i Flicka Tonåring Kvinna!

Jag har haft Salures som vätskedrivande väldigt länge. O haft problem med fnösketorr hud... O så blev det omöjligt att få tag på i hela Sverige....

O då skrevs Furix ut i stället.
O vad hände då tror ni?

Jo!
Huden blev slät blank hel o fin..... Liksom håret. Inte alls fnösketorrt dammigt o matt som tidigare.

När jag så efter ett drygt 1/2 år började med Salures igen så blev huden så där fnösketorrt dammigt o matt igen. O likadant med håret....

O denna gången blev smultronställets slemhinnor torra också varpå jag fick svamp med tillhörande hellvetesvulkaneld.

O den behandlade jag. Men det var jobbigt då jag inte tålde Pevarylen. Vilket inte är ovanligt enligt Apoteket Kronan.

Nu har jag fått utskrivet 1 tab Fluconazol i stället då jag vill vara säker på att jag verkligen får bort svampen.

O så får jag hormonet estradiol i form av Vagifem för att ytterligare stärka slemhinnan......

Jag antar att slemhinnan borde komma att få samma radikala förbättring som huden. Men att den kanske behöver tid på sig för att komma igen..... Efter svampen..... Vi får se.

Det jag menar är att ingen ska gå med knastertorr dammig o matt hud som svider bränner o lätt går sönder pga fel vätskedrivande läkemedel.....


Så testa Furix istf Salures om ni är kvinna. Det KAN ge utdelning.

Dom flesta gamla läkemedel har testats på män....
'Kvinnor har ju menscykeln ju o graviditet o annat...... besvärligt'..... Ju.....
'Inte kan man forska på dom'....
'Forska på kvinnorna alltså'....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela