Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Respekt för patientens el den anhöriges kunskap i allergin/överkänsligheten!

Publicerad 2012-10-16 09:36:28 i RIS- Huvudlöst bemötande!

Hälso- sjukvård o omsorg
ska ha respekt för dom kunskaper o erfarenheter som anhöriga o patienter har för aktuell allergi/överkänslighet.

O det ska fungera oklanderligt utan problem o bristande respekt även om jag som anhörig befinner mig i Långtbortistan.....

Dvs endast kan kommunicera via tfn e-mail o brev... Ngt som tydligen gör ansvarigt folk hysteriska o ger dom psykbryt. Vilket är under all kritik eftersom jag inte ska vistas i icke anpassade miljöer utan skydd....

Jag kan inte heller förväntas att resa från Långbortistan hur som som helst bär som helst. Inte ens i Sverige där jag o övriga människor tom talar samma språk, mer el mindre bra, kan jag resa hur som helst när som helst.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela