Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Tränat 31/10-2012!

Publicerad 2012-10-31 15:52:00 i Träning!

Tog bilen till simhallen med skräckblandad förtjusning. Hur skulle detta gå?????
Lungorna är ju fortfarande sänkta bla pga ett läkemedel inte går att få tag på. o det går inte heller att ersätta med ngt annat....
O jag har kanske en reaktion på allt äppelskalande......

Jag får testa nästa år med att ha på mig halvmasken o dess endagsfilter. jag har ju varit så dålig så länge med magen o lungorna osv osv.....

Hur som helst så var:

PEF kl 6.05 före norgonmedicinerna:
420 EU13826-standard
= 470 Wright-McKerrow

Vilket är att betrakta som dåligt i jämförelse med ordinarie standard på >480 EU= >520 W-McK
före morgonnedicinerna.

PEF-Kontroll kl 8.30
420 EU= 470 W-McK.
Vilket fortfarande är dåligt.

Jag började simma med bävan o oro.

Jag blev förvånad.

Jag simmade 50 ggr 25m bröstsim i lugnt tempo o i ett sträck vilket överraskade o gladde mig. Jag blev omsimmad Förståss.

Därefter ville kroppen att jag skulle gå över till crawl vilket gav 30 ggr 25m i lugnt tempo. Jag blev fortfarande omsimmad av en farbror som alltid simmar 5km..... Jag är imponerad!

Jag tappade inte arm- o/el benstyrkan med det tempo jag höll. Jag kunde skärpa tekniken.....o läget i vattnet.

Tog inga extra doser Atrovent Oxis Bricanyl el Nitromex.

Lungorna arbetade smidigt o jämt utan upphakningar andfåddhet kramp o tillhörande höjd hjärtrytm. Jag hade tagit 1/2 t Amias på morgonen för hjärtrytmens skull. Vilket tydligen fungerade bra.....

Jag tålde bastun sämre än vanligt vilket inte var oväntat. Jag fick ngt hjärtklappning.... Jag fick snabbt flytta nedåt på lavarna o satt o halvsov länge o väl o njöt på nedersta laven.....

PEF-kontroll kl 14.40 efter hemkomsten
440 EU=487 W-McK.

Vilket är att betrakta som dåligt.
Även om höjningen är att betrakta som bevis på att lungorna trots allt är bättre o stabilare annars skulle PEF-en ha sjunkit pga ansträngningen.

Jag orkade sopa platt/markstenskarv-sand/grus o kratta ihop lite löv när jag kom hem. Jag skottade inte upp löven eftersom jag då MÅSTE ha halvmasken på mig för att inte bli sämre/dålig.....

Nu ska jag städa! För att inte bli snuvig o/el hostig pga dammet o dess innehåll.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela