Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Att motivera mig själv!

Publicerad 2012-09-14 01:58:00 i Träning!

Be för mig! Snälla!

Det är tungt att vara uthållig o hela tiden motivera mig själv till att vara aktiv.

Jag håller på med egenstyrd arbetsterapi o sjukgymnastik.

O det är pga att den radda rehab.konsulter som Umeå kommun använt sig av inte har respekterat el tagit med min omfattande allergi/övrkänslighet o dess krav på mig o min omgivning.

Detta gjorde att mina arb.trän.placeringar inte fungerade. Chefer föreståndare arbetskamrater motarbetade mig. Utsatte mig för systematisk allergen/irritansprovokation.

För att göra en lång historia kort:

Det var inte roligt! Jag bröts ned.

Den hemtjänstpersonal som kom till mina föräldrar Margit o Helge Sandgren var nonsjalanta, inte allergianpassade o oprofessionella utan respekt för att Pappa var nästan blind o nästan döv. Min Mammas demens respekterades inte heller. Dessutom syntes det att personalen var urförbannade. Utan tanke på att ett sådant beteende var o är orsaken till att jag har sjukersättning.

Den hemtjänstpersonal som kom hem till oss när min pappa Helge Sandgren bodde hos oss för att avlasta mig var inte heller allergianpassade som det var sagt o beställt.

Cigarettrök luktade dom inte. Däremot fick jag alltför ofta vädra korsdrag pga deras parfym tog sig uppför trappan av egen kraft. Jag vet inte hur mkt djur dom hade med sig på kropp o kläder.
Den hemtjänstpersonalen var också urförbannade. Helt utan tanke på att ett sådant beteende var o är orsaken till att jag har sjukersättning.

Jag bröts ned till självmordsnivå. Nu har jag kört egenstyrd arbetsterapi o sjukgymnastik så pass långt att jag är konstruktivt aktiv.

Men jag tappar gnistan emellan varven o jag får kämpa hårt med att motivera mig till nya dåd varje morgon dag kväll o natt.
Jag har det kämpigt med att motivera mig till att träna o motionera som jag ska o dessutom måste göra eftersom det ingår i vård o behandling för min allergi o överkänslighet.

Be för mig! Snälla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela