Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

RIS till Vårdförbundet!

Publicerad 2012-09-01 15:16:27 i RIS- Huvudlöst bemötande!

Skickat detta till Vårdförbundet, fackförbundet för Leg.SSK:

Diskriminering mot personer med allergi o överkänslighet.

Diskriminering mot personer med allergi o överkänslighet är anmärkningsvärt stor. I synnerhet som den kommer från dom som skall utreda diagnostisera o behandla oss med A/Ö. Kunskapsbristen o den överlägsna attityden är också anmärkningsvärd. Vilket resulterar i att den Leg.SSK som springer benen av sig för en person med diabetes samtidigt struntar i astmaanfallen som medburna parfymerade produkter mm orsakar. En Leg.SSK kan utan vidare ge turbohaler astmamedicin o samtidigt ge en dos parfym/irriterande doft vilket förtar effekten av behandlingen. En Leg.SSK som sätter dropp kontrollerar o byter detta kan utan vidare orsaka astmaanfall orsakad av medburna perfymeradeprodukter o desuto fortsätta med detta trots flertaliga tillsägelser. Den situationen löstes genom att en Leg.SSK kom från Lung-Allergkliniken för att sköta droppet..... En Leg.SSK kan utanvidare utlösa ideliga astmaanfall hos en arbetskamrat som tvingas till täta besök på akuten. En leg.SSK kan mkt väl titta på enarbetskompis o himla med ögonen o visa på hur jobbig jag är när jag kommer o tar upp ett fel o informerar om hur det ska vara.
Allergi/överkänslighet är en medicinsk sjukdom o inte en psykiatrisk sjukdom som alltför mångatycks tro.
Jag har startat en BLOGG. Ingen lättviktig sådan. Den handlar om allergi/överkänslighet med fakta o beskrivningar av verkliga händelser/situationer. O dessa ska behandlas med samma respekt som andra ögonvittnesskildringar.

http://gerdeliselundsten.blogg.se

Jag ställer samma krav oavsett om jag är:

-vård- o omsorgstagare med A/Ö.
-vård- o omsorgstagare med anhörig med A/Ö.
-anställd med A/Ö.
- arbetssökande med A/Ö
-arb.tränande anställd med A/Ö.
-presumtiv vård-omsorgstagare med A/Ö.
-PRAO/PRYO/praktikant/ studerande med A/Ö.
-arb.marknadsplacerade med A/Ö.
-osv osv.

Mvh!
Gerd Lundsten
Leg.SSK
med Atopisk Polyvalent Allergi samt Överkänslighet som är omfattande medicinerad o som kräver miljöanpassning o ev skydd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela