Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

1/2-2013 ! Träning! Promenad o stretsching!

Publicerad 2013-02-01 23:19:44 i Hamstringskada

1/2-2013 ! Träning! Promenad o stretsching!
 
Lungor o hamstring:
 
Gått en promenad! 5 km! Bla pga lungorna ska ventileras.
Ska bli skönt den dag jag joggar igen.... 
Rent befriande!
Det är bättre för lungorna.....
 
i dag kunde jag göra glisandon uppifrån o ned o tillbaka igen. Stämmbanden är bättre.... O lungorna är inte lika spattiga.....
 
Hamstring!
Lungorna mår också bra av dom varierde positionerna som yogan innebär för lungornas läge i förhållande till horisontalplanet o vertikalplanet.... Underlättar dränering av slem från lungorna.
 
Stretschat:
Det som gäller är att vara tjurskalligare än tjurskallig....för att lyckas få upp rörligheten igen...... 
På natten stelnar musklerna igen så man måste nästan börja om från början igen.......
Varje dag! 
Man måste varje dag börja med att gräva en ny grop m stretsching......
 
ETT ÅR........Innan jag är tillbaka helt i låret.
 
Balett:
 
Svingat benen fram o tillbaka åt olika håll.
 
Iyengar yoga:
 
-Utthita hasta Padangusthasans 1: benet upp på diskbänken. 
 
-Prasarita padottasana 1: 
m fötterna spjärnade mot bordsben/hyllfot.
 
-Uttanasana 1 o 2:
Når inte ned som jag brukar.
 
-Janu sirsasana:
Går bra med vä-branenet rakt o hö-skadebenet sidvikt..
Stramar starkt emot med benen tvärtom. Men det blir bättre!
 
Det krävs beslutsamhet!
 
-Pavritta janu sirsasana:
Går bra med vä ben rakt o hö sidvikt. Hö rakt spjärnar emot!
 
-Maricyasana:
Går bra med höga köksstegen.....
 
-Supta Padangusthasana: 
Jag når då att greppa stortån på hö-skadebenet o dra...... Pust! Suck! O även åt sidan......
 
-Adho Mukha Svanasana:
Jobbigt jobbigt! Jag som brukar nå ned med pannan i backen..... O se ut som en rutschkana....... 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela