Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

24-25/1-2013! Träning! Simning

Publicerad 2013-02-01 22:56:07 i Allergi/Överkänslighet-Fakta

24-25/1-2013! Träning! Simning!
 
FM:
Bil till simhallen!
 
Simmar 80 längder crawl med blått flythjälpmedel. 
 
Simmandet utlöste inte hosta på plats. Ingen rethosta el slem. 
 
Den centrala slemhostan brukar jag ha gjort bort innan jag börjar simma. Lungorna tål i det stadiet inte påfrestningen utan packar ihop o då kommer det inte heller upp ngt slem! Det fastnar! Slem kommer endast upp då PEF-värdena är i stigande...... 
 
Slemmet sitter dessutom perifert nu o har äntligen kommit fram för upphostning först efter 6-24 timmar. 
 
Det gick bra att simma i 50-längder!
 
Längd 51-80! 
Här fick jag kramp i yttersidorna vaderna, fötterna o yttre tårna. Tårna spretade åt alla håll.... 
Hade kramp på varje återstående sträcka..... Mer el mindre...... 
Men simningen gick BRA förutom under vissa kraftiga anfall.....
 
Samma områden/partier som var påverkade av Guillaine Barren 1995 o frammåt
 
Antar att nervbanorna kommit igen ordentligt........ Ska ringa Hälsocentralen..... Samt lungan som INTE remitterade mig vidare 1995 när dom satte diagnosen Postinfektiös Asteni.......
 
Det var SKÖNT att ha flythjälpmedlet på mig........ TRYGGT!. 
 
Får numera kramp i händerna när jag använt dom länge som ex skalat o akurit mkt grönsaker för storkok. Först o främst i samma delar som var påverkade av GB. 
 
En simmande man hostade,spottade o snöt...... Jag hoppas att jag har fel:  I bassängen...... 
Jag brukat ALDRIG göra så........ 
Jag KAN dessutom INTE SIMMA när lungorna är så slemmigt dåliga.....
 
25/1-2013! Utvärdering av träning!
 
Kl 6.00! Ca!
vaknade piggBrutalare betyda högre PEF-värden....
Det prasslade o pep av centralt placerat slem när jag vaknade. Hostade lite slem.
 
Först NU har det perifera slemmet iom simmandet-svettandet-bastandet i går FM kommit upp till centralt läge......
 
Kl 8,30 Ca! PEF:
Blås 1-400EU=452W-McK
Blås 2-380EU=434W-McK
 
Steg upp o började hosta upp löst slem. Den låga PEF:en beror förmodligen på att luftrör är blockerade av slem......
 
Nu har jag för tillfället slutat hosta upp slem. 
PEF 450EU=495W-McK!
Jag hade rätt!
Tar morgonmedicinerna nu.
Fortfarande pigg!
Hamstring mår BRA! Pirrar ngt av cirkulation....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela