Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

29/1-2013! Djur överallt!

Publicerad 2013-02-01 23:04:15 i Allergi/Överkänslighet- Behandling!

29/1-2013! Djur överallt!
 
Med min omfattande allergi o överkänslighet mot bla djur rök/damm parfym/irritanser (irriterande dofter/ämnen) är jag ytterst tacksam om djurägare inte går in med sina djur överallt o sparkar ut oss från hälso- sjukvård omsorg skola utbildningar arbetsplatser o fritidsaktiviteter. 
 
Jag accepterar inte att bli försämrad el rent ut få tydliga aktiva symtom med stor risk för kroniska vävnadsskador pga djurägarnas bristande respekt hänsyn o förstånd när det gäller andra människors rätt till anpassad hälso- sjukvård omsorg skola utbildningar arbetsplatser o fritidsaktiviteter. 
 
Visst är det synd om djuren som måste frysa. Men det är pga deras ägare tar med dom överallt utan tanke på konsekvenserna. Konsekvensen att jag o andra allergiska/överkänsliga mot djur rök/damm parfym/irritanser inte kan arbeta pga aktiverad sjukdom el helt enkelt inte får ngt arbete. 
Det är diskriminerande. 
Det kommer tom in under miljöbalken. 
 
Människor som har, arbetar med djur el har fritidsintressen som innebär djur ska o måste lära sig hur man förhindrar spridning av allergener/irritanser från dessa djur. Det gäller alla till alla områden där personer med allergi/överkänslighet mot djur har all rätt att vistas utan rädsla för försämring el insjuknande i aktiva symtom. 
Det är inte jämt o ständigt aktiverade symtom som bevisar sjukdomen utan det är diagnosen! 
Behandlingens syfte med läkemedel o kontrollerad miljöanpassning är symtomkontroll o undvikande av permanenta komplikationer.
 
Med all respekt så måste människan gå före djuren i det här fallet. Vi med allergi o överkänslighet har rätt till anpassad hälso- sjukvård omsorg skola utbildning arbete o fritid. 
 
Problemet är att ett djur inte gärna säger emot sin ägare el omgivande människor. O om så vore fallet att djuret säger emot så blir det munkorg el avlivande hos veterinär.
Vilket man inte kan göra med människor utan att hamna i fängelse. 
Jag är som allergisk o överkänslig människa synnerligen obekväm o oönskad..... 
Hitlers hantlangare utförde experiment på oss el slängde oss i gasugnen..... Det är kanske det djurägarna vill göra med mig o andra med allergi o överkänslighet mot djur! O denna fråga gäller även allergi o överkänslighet mot andra ämnen som rök/damm parfym/irritanser mm.
 
Det är då så det känns som anhörig o fd anställd arbetssökande rehab.plaserad mm utsparkad ur bla hälso- sjukvård o omsorg. Dvs utsparkad ur dom områden som ska kunna ta hand om mig om så krävs vilket man inte klarar iom arbetsmiljökraven inte uppfylls.
 
Gerd Lundsten 
Umeå
Atopisk Polyvalent Allergi samt överkänslighet m omfattande medicinering o m miljökrav o Vb krav på skydd. 
 
Gerd Lundsten I-Phone!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela