Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

4/2-2013! Tränat simmat skottat lössnö!

Publicerad 2013-02-08 13:21:41 i Allergi/Överkänslighet- Behandling!

4/2-2013! Tränat simmat skottat lössnö!
 
Simmat 80 längder indiansimm utan flythjälpmedel pga jag inte lyckades få till ngt flow i bröstsimmet o crawlen m flythjälpmedlet.
 
Så det blev indiansimm där jag får bra med luft hela tiden o har chans att få in ett flow i cynken andning/simtag. Jag föll in o ut ur flowen hela tiden.... 
 
Men jag hade kramp först kring längd 63-67 någonstans. O då inte i sådan omfattning att jag tvingades stanna..... Det räckte att jag viftade med foten några ggr.....
 
Ett gäng strålande glada småflickor står på rad o tynger ned flytdobblinan o jag kan inte låta bli att säga att jag var på längd 69 där framme o pekade. Varpå flickorna undrade över hur jag orkade..... Jag svarade då att jag tränar o äter kött potatis ris pasta frukt o grönsaker...... 
 
Dom frågade också hur gammal jag var...... 55 sa jag o en av flickorna sa då 'jag är hundra'..... O jag var trög..... Jag skulle ha sagt att jag 'inte var en dag över 27!'  
 
Så såg dom att jag bottnade o då undrade dom över hur lång jag var..... 
Jag lade mig o flöt o viftade med fötterna o sa '1.••.'
O flickorna skrattade glatt..... 
O vi sa hejdå o ha det så bra..... 
O jag simmade vidare...
Det var kul! 
 
Då jag efter längd 70 pustade o drack vatten med resorb fradgade en av Meddlyarbetarna om det var tungt varpå jag svarade nej o fortsatte att simma indiansim
 
När jag var klar så gick till honom o talade om att jag simmat 80 längder o att det var 3:e veckan nu som jag simmade sedan 20 november då jag gjorde illa mig i 3 hamstringsenor o att lungorna i te heller varit bra pga för lite träning men att det var skönt att jag blir bättre för varje dag. O att jag var nöjd. O jag tackade honom för att han frågade om det var tungt. O att det kändes tryggt att han frågade....
 
Bastun tålde jag jättebra. Men jag var otålig o ville hem....
 
Jag hann skotta ihop den lilla mängden lössnö som fanns i högar innan det var dags för middagsmaten..... Michael drog undan högarna. 
 
Den yttre hamstringen kändes stel o protesterade mot bilsätet när jag körde bilen. O även efter snöskottningen o middagen. Jag masserade den yttre hamstringen med kruskaveln. 
 
Jag stretschar också! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela