Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

20/1-2013! GRASTON- Hamstring!

Publicerad 2013-01-20 21:10:12 i Hamstringskada

20/1-2013! GRASTON- Hamstring!
 
Graston ser VÄLDIGT smärtsamt ut på YouTube. O jag skulle ha sprungit ut därifrån. Flugit ut genom fönstret....... den massage jag får av min make verkar fungera väldigt bra. Liksom det faktum att jag sitter så lite som möjligt. Att jag ligger på sidan mest o äter. O sitter nedhasad på soffa o stol utan tryck på läkande senor o muskler. Jag sitter ofta på den friska sidan m det skadade benet böjt med knäet riktad ned mot golvet. El på en stoppad smal pall som gör att jag inte trycker på skadade senor o muskler.
Jag har väldigt bra läkning..... Varje höjning av aktivitet o anpassad skärpning av sittvinkel ger ett bra svar från senor o muskler. Det sitter inte fast någonstans så här långt utan alla muskler o senor verkar löpa smidigt utan att ha fastnat någonstans....... 
 
Jag gick 10km i dag. Vilket är det längsta jag gått sedan skadetillfället. 
O så körde jag bilen för första gången i dag efter skadetillfället. Benet svarade adekvat på uppgiften.
Mkt MYCKET tillfredsställande.
 
Wikipedia
Citat:
Graston Technique (GT) is a trademarked therapeutic method for diagnosing and treating disorders of the skeletal muscles and related connective tissue. The method employs a collection of six stainless steel tools of particular shape and size, which are used by practitioners to palpate patients' bodies in order to detect and resolve adhesions in the muscles and tendons.[1] Practitioners must be licensed by the parent corporation in order to use the Graston Technique trademark or the patented instruments.[2]
 
The Graston Technique has not been rigorously scientifically tested and its evidence basis and assumptions are considered questionable by physician Harriet Hall.[3]
 
HideReferences
 
^ About the Graston Technique, retrieved 2008-10-11
^ US 5231977, Graston, "Tools and method for performing soft tissue massage", issued 3 August 1993
^ Hall, H (2009-12-29). "The Graston Technique – Inducing Microtrauma with Instruments". sciencebasedmedicine.org. Retrieved 2010-01-09.
v t e
Chiropractic (ICD-10-PCS 9)
Chiropractic
History Treatment techniques Veterinary Controversy and criticism
Philosophy
Innate Intelligence Vertebral subluxation
Treatment
Spinal adjustment Activator technique Applied kinesiology Diversified technique Upper Cervical Specific Graston Technique
Education
Schools Credentials
Accrediting bodies
CCEI CCE CCEA CFCREAB ECCE
National organizations
ACA ICA BCA CCA
International organizations
WFC FICS
People in the profession
D.D. Palmer B.J. Palmer Clarence Gonstead George Goodheart
Category Portal
Close this section
Hide
DesktopMobile
Page by contributors like you
Content available under CC BY-SA 3.0 | Terms of Use
Contact Wikipedia PrivacyAboutDisclaimers
Slut citat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela