Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

21/1-2013! Tränat! Simning!

Publicerad 2013-01-21 14:36:12 i Allmänt

21/1-2013! Tränat! Simning!
 
Körde överlycklig till simhallen.
sittatällningen är nedhasad o med trubbig vinkel i höften. Hamstring o senor klagade inte Över körturen.
 
Tog det blåa flythjälpmedlet för att inte riskera att göra felaktiga rörelser med det skadade låret under simmandet. 
 
Det blå flythjälpmedlet var snudd på för brett. Den smalare sidan ska vara uppåt eftersom den då inte kommer i vägen för crawlens armrörelser.
 
Det gick utomordentligt BRA att crawla 80 längder= 2 km. Jag var spakbent efteråt.
Men jag fick överraskande nog beröm av en trevlig kvinna som gick upp ur basängen före mig. Jag simmade visst bra! Jag sa trött TACK eftersom jag knappt tog mig upp ur basängen i trappstegan.....
 
Jag hade med mig en vattenflaska med 2 st Resorb.
 
Bastum klarade jag jättebra. Hade kunnat bosätta mig i den.
 
Nästa gång jag har varit förkyld kan jag komma igång tidigare o simma om jag använder mig av det blå flythjälpmedlet. 
 
Jag har nu försökt få med bilden på flythjälpmedlet men inte lyckats! Grrrrrr....
Får se om jag lyckas göra en komplettering nästa varv...... Hur som helst irriterande!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-21 22:18:12

Bra jobbat!

Svar: Tack!
Gerd Elise

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela