Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

5-6/1-2013! Träning! Lungstatus!

Publicerad 2013-01-06 21:57:36 i Diagnostisering

5/1-2013 Kl 0.40! Lördag!
Lungorna piper som en orgel........ Båda 2! 
Trött schluut färdig! 
Som en schläpvagn m punkterade hjul!
Inte KUL alls!
Vill inte ha nä så här! Dör...... Typ!
 
Kl 2.10!
Tar Teovent rektalvätska 
4 st Bisolvon
1 st Singulair 
 
Får se vad det ger för effekt....... 
 
Kl 4.00!
 
Piper som en piporgel.......
Slem löst. O ngt upp!
Torra ögon........
 
Annars är dom ständigt rinnande.......
 
Hungrig!
----------
Kl 6.10!
 
Ätit lasagne!
Hostat upp slem!
ÄNTLIGEN!
 
Tagit morgontabletter....... 
-----------
Kl 10.30
 
X-tra t- Singulair......
 
Kl 10.58 effekt av t Singulair...... 
=lyft i kropp o ansiktet...... 
 
Hostar upp slem......
ÄNTLIGEN! 
----------
Kl 12.59!
Varit ute o gått m stavar 5km tillsammans m Michael. 
Handlade 
4 liter mjölk 
1juice 
1halv korvring. 
1 pkt rökt skinkpålägg.....
Gick bra att bära det. Fick ställa om balansen bara........
 
Slem upp!
Schönntt!
-------------- 
Det blev en schläpvagnspromenad till på kvällen.....
O ett hett långt varmbad........ 
Jag andades ut genom näsan 1 dm under vattnet vilket blir samma effekt som med PEEP-flaska.....
15 repetitioner ggr 2 gjorde jag......
------------
 
6/1-2014! Söndag! 
Sovit bra i natt! 
Michael sa att jag inte hostat snarkat osv osv. 
Vaknade pigg.....faktiskt.
 
Hade mycket riktigt bättre PEF vid morgonmedicineringen: 
460 EU13826-standard (gul skala)
504 Wright-McKerrow (vit skala).
 
Promenad vid lunchtid!
Generellt ngt piggare i dag......
 
PEF vid kvällsmedicinerna:
440 EU 13826-standard (gul skala på PEF-meter)
=
487 Wright-McKerrow (vit skala på PEF-meter)
 
Ska träffa lungläkaren i morgon.......
 
Undrar om allergitröttheten kan heta:
 
Atopisk intellectual kognitiv
perseptuel expressiv
reduction et lassitude.
 
Släpvagn m punkterade däck.
Orkar inte tänka.
Orkar inte prata. 
Orkar inte aktivera.
Orkar inte vara arg.
Orkar inte vara glad.
Orkar inte vara självständig
 
Allt står stilla
Allt sitter stilla
 
El???
 
Gonattinatti nu!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela