Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

23/9-2013! Äta ute! Glömde fråga om matens innehåll. RIS-Huvudlöst beteende hos mig själv!

Publicerad 2013-09-24 03:08:46 i Allergi/Överkänslighet- Behandling!

 23/9-2013! Äta ute! Glömde fråga om matens innehåll. RIS-Huvudlöst beteende hos mig själv!
 
Jag , Michael o hans syster var ute o åt på den utmärkta restaurang Maria m sin mkt trevliga personal i måndags efter att vi gjort bort en del ärenden innan affären ifråga stängde.
 
Jag tog pepparstek o glömde bort att fråga om maträtten innehöll ngt mer utöver det som stod på menyn. Jag glönde också bort att be dom använda en särskild stekpanna osv osv......
 
Det får jag sota för nu kring 2-tiden i natt den 24/9-2013. Det började klia överallt...... Inte kul alls. Jag är då i alla fall inte illamående o kräksjuk. Det är ju bra.
 
Nu funderar jag över vilken antihistamin jag ska ta.....
 
Jag har en tablett Rinomar som jag tar 1 ggr 2 av normalt sett. O som jag kan ta 1 ggr 3 av. Det blir bra. Jag tar en sådan. O så en halv tablett Prednisolon. Då ska nog klådan ge sig på ngn 1/2-timme 3-kvart.
 
Det är under all kritik att jag själv glömmer bort att fråga om matens innehåll o tala om att det ska o måste stekas/kokas/friteras osv separat i egen panna.....
 
Jag skäms! 
 
En förklaring är att jag ibland förtränger kravet på matens anpassning pga jag är så  less på att bli dåligt bemött..... DET är inte en acceptabel ursäkt från min sida sett.
 
Jag måste fortsätta kämpa för min rätt till god hälsa. Om jag så blir hundra år så får jag inte sluta fråga o vara besvärlig o begära anpassning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela