Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

7-8/-10/1-2014! Uppdaterat! Äta ute i morgon! Orolig! ROS-Föredömligt bemötande!

Publicerad 2014-01-07 22:38:00 i Allergi/Överkänslighet- Behandling!

7/1-2014! Äta ute i morgon! Orolig!

Är orolig!

Ska ut o äta m min make o hans Arb.kompisar m respektive. 3 rätters REA-middag på REX!

 

O jag är SÅÅÅ orolig eftersom jag är SÅÅÅ allergisk-överkänslig att jag har pratat m bordsbeställningsansvarig på restaurangen o han hade kunnat vara roligare trevligare o mera välkomnande tillmötesgående. 

 

Jag skickade utförlig information som bilaga per e-mail om vad jag inte ska äta o vad jag kan äta lite av o allt vad som är OK att äta. 

 

O att det ska tillagas m separata verktyg o kastruller o pannor o inte på stekhällar dör tex fisk steks på ett hörn o ägg på ett annat o svamp på ett tredje osv o allt stänker o sprättar på allt.....

 

Jag är van att det ska gå åt pipan..... 

El vara otrevligt när det ska vara trevligt.....

 

Min make Michael är också orolig att jag inte ska få ngn mat......

 

Jag skickade även samma sak till VD'n...... 

 

Det finns en kurs som café hotell o restauranganställda mfl kan gå o som heter 'Hurra en allergisk gäst!' Den kan man kan få reda på mera om via Astma o Allergiförbundet o deras hemsida.

 

Be för mig att det går BRA o blir ett roligt minne är ni snälla!

 

Kram o gonatt!

 

8/1-2014!

Orolig! Ska äta ute i kväll.

Inte sovit så mkt pga detta planerade restaurangbesök...........

 

10/-2014! Ätit ute! ROS-föredömligt beteende!

Tack o lov o pris!

Dom ringde mitt på dagen den 8/1 från REX o VILKET FINT GENSVAR på min matallergi!
Helt fantastiskt!
Jag saknar ord!
Dom har mitt hjärta o min själ i sina händer!
Det är som balsam på sårad själ o sårat hjärt!

Efter samtalets slut fick jag tårar i ögonen  av tacksamhet o lycka!

Michael min make blev väldigt glad.

jag har framfört min glädje o tacksamhet till VD o personalen.

Jag blev mkt väl bemött på plats på REX. Maten var nästan finare upplagt än på övrigas tallrikar. Portionerna var lika fylliga som övrigas portioner. Smaken var härlig o jag njöt med stor tacksamt av varje tag m kniv o gaffel o varje tugga.

Det var en dröm som gick i uppfyllelse.

Jag har SÅ väldigt ofta fått ett rent 'Fuck of' bemötande. Ofta nog redan i tfn vid beställning av anpassad mat hotellrum el stuga. O väl på plats har jag ofta upptäkt att beställnngen inte uppfyllts el att jag blandats ihop med tex vegetarianer. O det har inte gått att lita på att dom allergianpassade rummen verkligen har varit fullt ut djur- rök- parfym/irriterande doftfria.

Hotell- o stugägare gör i många fall ALLT för att slippa undan ansvaret för djur rök- parfymfritt. 

Vilket är skandal!

El så har jag ofta sett föraktet komma i ögonen på personalen pga jag inte ser sjuk el handikappad ut o därmed har jag blivit tilldelad ett typ stinkande sunkigt nedlegat 'fyllerum'.... Med insjuknande som följd o med flera veckors sjukdom efteråt.

DET är inte roligt.

O det har i princip gjort mig livrädd för att resa o bo på hotell o stuga i Sverige. 

Rädslan inför att gå ut o äta på barer restauranger och caféer kan försvinna om detta föredömliga bemötandet fortsätter på REX o även sprider sig till andra barer restauranger o caféer.

Detta skulle vara underbart! Himmelskt! Sagolikt! Fantastiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela