Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

20/3-2014! Träning! Sång! RIS-????

Publicerad 2014-03-20 13:53:58 i Allergi/Överkänslighet- Behandling!

20/3-2014! Träning! Sång! RIS-????
 
 
När jag var o simmade förra gången så var där ett jäng pensionärer. Dom turas visst om med att ha fika med sig. Låter väldigt trevligt. Så vill jag också ha det. Men det lär väl aldrig bli av pga min omfattande allergi o överkänslighet. 
 
Hur som helst så är det den aktiva livsstil som jag hör till sedan barnsben. O det blir väldigt ofta en ren kulturkrock mellan mig o andra aom försöker tvinga på mig en viss livsstil bara pga ålder o kön.....
 
Det senaste i den vägen är att ledaren för Great Joy tvingat ut mig från gospelkören innan jag ens hunnit börja i princip pga min ålder.... Tvärt emot vad som för närvarande står i beskrivningen att alla mellan 14 o 60 år är välkomna. Det står också att det är en kör m blandade åldrar. 
 
Min allergi o överkänslighet är också mkt obekvämt. Liksom att det finns fler m allergi o överkänslighet i kyrkan o körerna...... Men dom är väl så tillplattade att dom inte vågar säga ifrån o då blir jag mkt obekväm.
 
Jag blir dessutom hänvisad till en annan kör o kyrka. En entimmes kör på dagtid som är var annan vecka. O som enligt Great Joys ledare skulle vara allergianpassad. Liksom den kyrkan. Jag hittar ingenting på Mariakyrkans hemsida om att den skulle var allergianpassad o inte heller ngt om att Sång för hälsa skulle vara det. 
En tillåtande miljö som det står i Sång för Hälsas beskrivning är inte detsamma som att det är allergianpassat.  O handikappanpassat betyder inte heller att det per automatik är allergianpassat.
 
Frågan är om detta är ett exempel på ett huvudlöst beteende. Som förtjänar RIS?????
 
Efter det obehagliga utestängande samtalet efter övningen då jag blev mkt bestört besviken arg o ledsen (tårarna började komma) så precenterade jag mig hur som helst i går kväll efter övningen för en grupp människor runt ett fikabord efter övningen o berättade att jag tyckt att det varit mkt trevligt att sitta i kafedelen o lyssna in kören under 2 övningar o att det varit roligt att sjunga med under kvällen. O att jag gärna hade fortsatt att sjunga i kören. Men att jag inte kommer att glrma det eftersom jag inte får vara ned i kören pga jag är för gammal..... En yngre kvinna som satt vid bordet blev förskräckt o utbrast att alla var välkomna att sjunga i gospelkören. 
 
Vem är det som ljuger mig rätt i ansiktet?
 
Frågan är hur jag hade blivit bemött om jag suttit i rullstol. En medlem i kören använder sitter i rullstol. Undrar vad den medlemmen skulle ha sagt om ngn slagit sönder rampen till ingången.....el om ngn snott ett hjul....
 
I kören som jag ska till i kväll o som har samma ledare som Great Joy får jag fortfarande vara med i. Vi får se hur länge det håller i sig. Där finns en medlem som måste ligga......den medlemmen hade nog också blivit arg om rampen slagits sönder.....El om  ngn snott kryckorna........ Medlemmen hade sannolikt fått ledaren med sig på en gång......
 
Jag blir ljugen för o direkt el indirekt motarbetad..... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela