Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

9/12-2015! Länge sedan sist!

Publicerad 2015-12-09 04:13:02 i Allmänt

9/12-2015! Länge sedan sist!
 
Tjaa!
Då var jag här igen!
Det har varit väldigt mkt på tapeten sista 1,5 året.....
 
•Kotkompression som jag fick för ett drygt år sedan (2014) då jag slog ned rumpan i backen så det sa krabrack när jag var ute o tränade på inlines.....
3-punktskorsett är INTE ngn hit för mina lungor som inte kunde jobba som dom skulle för att kunna dränera. Skruvade o bröt o bände korsetten fär att få optimal andning o optimal imobilisering av ryggraden......
 
•influensa i feb 2015! M lungeinflammation o andra komplikationer! Var inlagd 4 v. Differentialdiagnostisering är mkt viktigt för rätt behandling. Vilket jag fick!
Skrevs ut så svag o vinglig att jag gick m rullator. Tränade upp mig o slängde rullatorn före semestern.
Allt jag gör är sjukgym. o arb.ter......
 
•Helt fantastisk semester.
 
•Fortsatte m ryggsjukgymnastikens upptrappande trän.prog. som jag fick av  ort.sjuk.gym. Det 5:e programmet.Gick bättre än jag förväntade mig. Kroppen svarade villigt!
 
•Tränar allsidigt hemma innomhus o ute i det fria o på sjukgym o simhall o fotbollsplan osv osv. På snö o barmark.....
Dubbeskorna på el skridskorna el skidorna..... 
Cykel är inte att tänka på i halkan.
 
•Syltat o saftat skörden från förra hösten då jag bara kunde skala skiva lättsockra o frysa in iom att jag inte kunde konka o bära pga kotan.....
 
•Nu försöker jag att få igång sångrösten bla för att stärka lungornas slemhinnor o muskler för att inte tala om stämbanden.....
 
•Ibland har jag varit så slut på att jag knappt haft några mentala tänder kvar att hugga mig fram m.  Det tar på krafterna att träna upp sig.....
Skulle ha behövt en coach........
 
Jag kommer nog att fylla på m lite bilder......
o fackta.......
 
På FB finns det en del........ 
 
Tjaa!
Detta kändes ovant!
Hur var det man gjorde nu då.........
Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela