Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

12/10-2016! Kämpar på!

Publicerad 2016-10-12 07:56:25 i Allmänt

12/10-2016! Kämpar på!

Jaaa! Jag kämpar på m att aktivera mig fysiskt o psykiskt. Det är mkt jobbigt att hålla igång o bra aktiv när man inte arbetar.

Jag går +/- stavar o cyklar o gör sköter mitt ansvar m hemmet ute o inne.

Jag gör mitt bästa m att utmana min hjärna. Vilket är jobbigare än man tror. Att hålla uppe humöret o människovärdet o rätten att leva trots skador sjukdom o funktionshinder är en konst av olympiska mått. Kärlek vänskap o tro är viktiga bitar i denna kamp.

Jag har börjat sjunga igen. I en kör m medlemmar o lokal som än så länge fungerar bra för mig. Överraskande nog! Håll tummarna knäpp händerna o trolla m knäna att det fortsätter så....... Att sjunga ger en väsentlig höjer PEF-en. Alltså "maximal utblåshastighet" för att översätta det till svenska.

Jag cyklar bostaden tor NUS i ett svep. O tar svingen på 2-3:ns vxl av 3 utan stopp o flås vilket är mkt MKT BRA!

Annars är jag lite stappelbent o plattfotad m jag gör mitt bästa m att tex träna musklerna som sköter vrister fotblad o tår osv.

Jag står o sviktar på trappsteget en 50-100ggr.

Jag travar uppför/utför trappan en 5-10 ggr enkom för tränings skull.

Jag har simmat o åkt skridsko några ggr vardera.......
jag kämpar på m att aktivera mig för att klara mig själv så mkt som möjligt i framtiden.....

Det känns kämpigt att hålla uppe ångan m det finns som inte ngt alternativ eftersom jag vill leva....
Jag är född!
Det finns en anledning till att jag är född!
Jag har en plats o uppgift här på jorden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela