Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

24/12-2012! Katastrofal julafton!

Publicerad 2012-12-24 15:57:10 i Min Allergi/Överkänslighet

Jag o michael var o hälsade på svärmor.
Möttes av anslag där det stod att man skulle tänka på dom allergiska/överkänsliga o ha hundarna kopplade i allmänna lokaler. Vilket fick mig att tappa lusten att bjuda på fika i dagrummet o sitta o sjunga o vara trevlig med dom andra som var kvar på boendet o inte hämtade av anhöriga för jul på annan plats.....
 
När jag sedan skulle gå så hade anhörig med hund kommit tvärt emot vad som var sagt pga min omfattande allergi/överkänslighet. 
 
Jag blev ledsen förtvivlad o arg o totalt förkastad o överlägset behandlad av både personal o hundägande person. 
 
Jag frågade hur.....många fullminanta reaktioner jag skulle vara tvungen att få för att få den medicinska sjukdomen respekterad?
Jag frågade hur......många organ jag skulle vara tvungen att skada pga allergiska/överkänslighetsreaktioner: Lungor hjärta lever njurar ämnesomsättning tom få diabetes?
 
Jag gratulerade dom för att dom verkligen lyckats få mig att känna mig slängd på Dovamyra industritipp. 
Fått mig att känna mig totalt ovälkommen. Icke önskvärd! 
Helst av allt inte finnas till!
Utan rätt att existera!
 
Helst försvinna från jordens yta!
 
Det var jag skulle gå. Försvinna!
 
Dom tog upp att dom andra anhöriga måste kunna hälsa på utan att vara rädd. Jag sade då att jag var livrädd varje gång vi skulle hälsa på Laila. Varje gång vi hälsade på. Just pga sådana här saker. 
 
Livrädd under HELA BESÖKET!
Just pga att allergi/överkänslighet inte respekteras av personal o andra anhöriga. 
Det verkar tas som ett skämt. 
Den hundägande anhörige samt personalen verkade tycka att det var jättekul att jag blev ledsen förtvivlad o arg över den totala bristen på respekt för en medicinsk sjukdom-allergi/överkänslighet mot djur rök/damm parfym/irriterande dofter.
 
Jag har inte rätt att existera!
Julbesöket hos min pappa Helge orkade jag inte med efter denna katastrofala händelse....
 
Har pratat med en reporter. Skall återkomma till tidningen efter helgen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela