Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

MAX i Umeå!

Publicerad 2012-11-23 01:50:00 i Äta UTE!

MAX har väsentligt förbättrat sin produktinformation via nätet.

Vilket gläder mig väldigt mkt!

Det som fortfarande förvånar mig MKT är att i princip alla hamburgare innehåller:
Gluten Laktos Komjölks-
protein Ägg Fisk.

När det gäller Kyckling fisk & vegetariskt så är det bara Delifresh Kycklingburgare som lyckas vara fritt från ägg o fisk.....

Inte ens Greenburger Lakto-Ovo är fritt från: Gluten Laktos Komjölks-
protein Ägg Fisk.

Detta skrämmer mig!

Vi får se hur dom hanterar situationen nästa gång jag o min make gör ett besök för att äta (beställd) mat från MAX i Umeå.....

Dom kanske gör ett försök att avvisa mig. Som man försökte med på Torget på NUS i Umeå.

Då protesterar jag!

Ordentligt!

Jag har en sänkning av min lungfunktion ned till 80% av min normala standard. Vilket innebär ökade läkemedelsdoser o även ökade krav på miljö o aktiviteter.
Så jag är inte intresserad av att få ngn som helst reaktion pga felaktigheter i maten.

Jag anser att samfrittering o samma stekhäll egentligen är en skandal.

O att avvisa kunder pga allergi/överkänslighet är diskriminering i kubik!
Det är inte acceptabelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela