Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Vi med allergi/överkänslighet ska inte tvingas betala andras tvätt mm!

Publicerad 2012-11-20 05:14:47 i RIS- Huvudlöst bemötande!

Vi med allergi/överkänslighet ska inte tvingas betala andras tvätt mm!

Ibland undrar jag över hur en del människor tänker.
El rättare sagt: INTE tänker.

För: HUR många människors tvätt hygien hud- o hårvårdsprodukter ska vi med A/Ö tvingas betala för?
För att få djur- rök-/damm- parfym-/irritansfritt MM?

En person?
Två personer?
Hela familjer?
Hela arbetslag?
Hela arbetslag med familjer?

Svaret är ingen.

Vi ska inte tvingas betala ngn för att få det vi har rätt till enligt lag.

Det är precis som med att inställa sig på arbetsplatsen nykter o drogfri.
Personal inom hälso- sjukvård o omsorg o övriga arbetsplatser förväntas infinna sig i arbetsfört skick.

O där ingår alkohol- o drogfri o då ska även djur- rök-/ damm- parfym-/irritansfri MM ingå eftersom dom som personal i annat fall inte kan utföra det arbete/tjänst som förväntas till personer med A/Ö mot djur rök/damm parfym/irritanser MM.

Det går nämligen INTE att utgå ifrån att 'den som doftar minst' 'har minst djurhår på sig' osv osv duger.

Det räcker INTE med EN hårtvätt el EN gångstvätt av kläder för att få det parfym/irritansfritt. Det måste hela tiden tvättas parfym/irritans- MM-fritt annars fungerar det inte. O när det gäller rök/damm o djur så är det damma sak.
O ingendera får komma i kontakt med djur rök/damm parfym/irritanser MM efter tvätt. Det ska förvaras separat.

O själva människan får lov att duscha av sig allergen/irritanser o sedan i undvika allergen/irritanser för att säkerställa djur- rök-/damm parfym-/irritansfritt MM.

Vi med A/Ö ska absolut INTE tvingas till A-/Ö-anfall för att få igenom vår sjukdoms krav.

Vi ska INTE heller tvingas gå omkring o vara synligt o hörbart dåliga för att få marginellt bättre arbets- o boendemiljö.

Varje reaktion kort el lång FÖRSTÖR våra lungor o kroppar.

Så jag VÄGRAR att gå omkring o vara dålig för att bevisa min tätt till anpassning.

O detta gäller både hemmet arbetsplatser o fritidens aktiviteter.

Jag o andra med A/Ö har rätt till tillgänglighet delaktighet o jämlikhet på ALLA PLAN.
Oavsett om det gäller arbete fritid el i hemmet.

O jag AVSKYR ursäkter som 'jag glömde köpa....'
Detta tyder på ett MYCKET STORT FÖRAKT för personer med A/Ö mot djur rök/damm parfym/irritanser MM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela