Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Dåligt skött psoriatisk hud.....

Publicerad 2012-10-16 01:26:23 i RIS- Huvudlöst bemötande!

Min pappa, född 1918, är inlagd på Ger.ortopedisk avd efter en collumfraktur med efterföljande op.

Jag träffade honom dagen efter op o blev svårt chockad av hur hans psoriatiska hud såg ut. O likadant av hur han såg ut i ögonen. Så ful blir inte hud o ögon från en dag till en annan. Han måste ha blivit dåligt skött på Dragonens Äldrecenter. O under lång tid.

Jag har tagit upp ögon hud hår öronvax tänder tidigare. Otaliga ggr. Det får inte gå till så här. Jag blir livrädd pga min egen omfattande allergi/överkänslighet o lika omfattande medicinering.

Sådant ska avvikelserapporteras. På samma sätt som felmedicinering osv. O det ska anges om det inträffade beror på för lite personal. El oerfaren personal. Ansvarsanmälan är inte nödvändigt om avvikelserapportering görs......anser jag.

Jag har också haft diskussioner med läkaren öga mot öga när jag var o besökte pappa o även per tfn med Ger.ort.läkaren angående pappas Allergimedicinering. Orsaken är att ett läkemedel ej går att få tag på pga råvarubrist. Jag anser att detta läkemedel ska ersättas med ett annat, antihistamin, som jag föreslagit. Detta eftersom det föreslagna läkemedlet även är bra mot klåda.
Det är synnerligen jobbigt med alla dessa diskussioner. I synnerhet om dessa diskussioner dessutom sker i icke anpassad miljö....
Jag blir livrädd.

Nu ska pappa tillbaka till boendet o jag är livrädd. Jag hade tänkt följa honom från Ger. till boendet. Men jag gör det inte pga all dålig erfarenhet av hur jag blivit överkörd. Jag orkar inte.

Man får tydligen göra hur som helst mot personer med allergi/överkänslighet.... Jag accepterar det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela