Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

HANDISAM 2!

Publicerad 2012-09-16 07:17:16 i Politik!

Konstaterar efter en första skumning av texten ett det är här vi får problem. Det står upptaget en massa som gäller andra funktionshinder. Men det står växter upptaget som anpassning för oss. O det står inte ngt om städning ventilation djur rök/damm o parfym/irriterande dofter.

Citat:

Välkommen till handisam•Gör tillgängligt •Tillgängliga lokaler


7Tillgängliga lokaler

För att alla ska kunna besöka din verksamhet och arbeta hos er är det viktigt att den fysiska tillgängligheten är bra. Byggnaden, utformningen av rummen, inredning och utrustning måste vara tillgänglig för personer med funktionsnedsättning.

Det innebär till exempel att det inte ska finnas några nivåskillnader som utestänger personer som använder rullstol, att det finns välplacerade skyltar med tydlig text så att personer med nedsatt syn kan hitta rätt i byggnaden och att det inte finns några växter som kan skapa problem för personer med allergi.

Här kan du läsa om vad som är viktigt att tänka på så att alla kan

förflytta sig till entrén
förflytta sig genom entrén
förflytta sig inne i byggnaden
använda byggnaden
utrymma vid nödsituationer.

Du kan också läsa vad som är om

skötsel och rutiner
kontorsutrustning.

Vi har också tagit fram material som kan vara till hjälp när du och dina kollegor ska arbeta med tillgängliga lokaler. Här kan du ta del av Handisams

samlat material.

Slut citat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela