Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

MAX-maten- Allergifientlig!

Publicerad 2012-09-23 04:03:58 i Äta UTE!

Jag klickade på min matallergis punkter i listan på ingredienser o fann till min STORA förvåning följande att:
-KÖTTET är SÅ allergent. Skandal. Jag torg för givet att ni kör rent kött.
Jag har funderat så över vad det varit jag reagerat på emellan varven.
-ni kör SAMFRITERING. Skandal. Allt tar ju smak av varandra.... Också under all kritik kockmässigt.
Jag har funderat så över vad det varit jag reagerat på emellan varven....

Enligt listan kan jag egentligen inte äta ngt av era rätter...... Nu måste jag medicinera extra. Nu när jag vet....hur fruktansvärt illa det är ställt med produkternas innehåll o samfrittering o samstekning....

Jag VILL INTE TVINGAS fara på McDonalds!

Detta fick jag fram:

Allergiguide
Allergiker? Här får du information om vad du kan äta hos oss. Om du undrar något har vi samlat några vanliga frågor och svar om allergi och överkänslighet. Markera dina intoleranser och klicka på knappen visa. De produkter som är markerade i orange är klickbara för mer information.
Detta kan du äta på Max
Markera vad du inte tål och klicka på visa.

Intolerans:LupinBlötdjurSvaveldioxid & sulfiterJordnötterSesamfrönKräftdjurSenapSelleriNötterSojabönorMjölkFiskÄggLaktosGluten Visa

Jag markerade följande: blötdjur jordnötter kräftdjur nötter sojabönor fisk ägg o fick fram följande:

Om Blötdjur på Max
Följande kan du äta om du inte tål blötdjur

Om Jordnötter på Max
Följande kan du äta om du inte tål jordnötter

Om Kräftdjur på Max
Följande kan du äta om du inte tål kräftdjur

Om Nötter på Max
Om du inte tå nötter kan du äta följande.

Om Sojabönor på Max
Om du inte tål sojaprotein kan du äta följande. Notera att följande produkter kan samfriteras med risk för partikelöverföring, Pommes frites, Max Veggiburgare, Max äppelpaj.

Om Fisk på Max
Notera att följande produkter kan samfriteras med fisk: Lökringar, ChiliCheese, Kycklingburgare Classic, och Max Veggiburgare. Fråga alltid vad som gäller på din restaurang. Om du inte tål fisk kan du äta följande.

Om Ägg på Max
Följande kan du äta om du inte tål ägg.

Tillbehör fria från valda intoleranser
Produkter Anmärkning
Minimorötter
Grönsallad Isbergssallad, friséesallad, morot, rosésallad, rädisa, och tomat.
Äppelklyftor

Max Dip fria från valda intoleranser
Produkter Anmärkning
Smält cheddardip Skummjölk, vatten, canolaolja, modifierad stärkelse E1142, cheddarost, (mjölk, salt, enzymer), salt, jalapenos, antioxidanter (E339), tomatpasta (31% hel tomat), antioxidant )E331), konserveringsmedel Mjölksyra, jäst, vitlök, (E472a,E 466), kryddor, färgämne E 160a,e,f

Italiensk salladsdressing vatten, ättika, vit balsamvinäger, socker, vitlök, salt, lök, citronsaft, stabilisator: (E 407,E 415), tomatbitar, purjolök, basilika, oregano, chili, svartpeppar, konserveringsmedel (E 211)

Dryck fria från valda intoleranser
Produkter Anmärkning
Te
Mineralvatten Kolsyrat vatten, natriumvätekarbonat, magnesiumklorid, kaliumvätekarbonat och natriumsulfat.

Milkshake, Vanilj Skummjölk, socker, vegetabiliskt fett (Mono- och diglycerider av fettsyror), glykos, skummjölkspulver, emulgeringsmedel (Mono- och diglycerider av fettsyror), stabiliseringsmedel (Natriumalginat, Karragenan, Guarkärnmjöl), vaniljarom. Vatten, socker, arom, citronsyra (Askorbinsyra), konserveringsmedel (Natriumbensoat, Kaliumsorbat), förtjockningsmedel (Xantangummi), färgämne (Sockerkulör (brun)).

Milkshake, Jordgubb
Milkshake, Choklad

Lättmjölk (30cl.)

Läsk, Sprite Zero Kolsyrat vatten, surhetsreglerande medel (citronsyra, natriumcitrat), naturliga citron- och limearomer, sötningsmedel (aspartam, acesulfam K)

Läsk, Fanta Exotic
Läsk, Fanta Kolsyrat vatten, socker, apelsinjuice från koncentrat (4,5%), surhetsreglerande medel (E330, E331), naturlig apelsinarom med andra naturliga aromer, stabiliseringsmedel (E414, E445, E412), antioxidationsmedel (E300), frukt- och vegetabilisk koncentrat (morot, svart vinbär), färgämne (E160a)

Läsk, Coca-Cola Light
Läsk, Coca-Cola Kolsyrat vatten, socker, Färgämne sockerkulör (brun), surhetsreglerande medel fosforsyra, aromer inklusive koffein.

Äppeljuice
Apelsinjuice

Frukost fria från valda intoleranser
Produkter Anmärkning
Youghurt
Frukostfralla ost och skinka

Skriv ut sidan. Skicka sidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela