Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Simmat!

Publicerad 2012-09-19 14:38:22 i Träning!

Simmat!

Utgångsläge:
PEF kl 7 före medicin:
490 EU-13826-standard
=528 Wright-McKerrow

-Atopisk Polyvalent Allergi under mkt god symtomkontroll m omfattande medicinering o miljöanpassning o ev andningsskydd.
-Hjärtmuskelskada vä kammare. Medicinerad.
-Tog bilen dit.

-> 16 längder bröstsim.
-> 26 längder crawl. Därefter upp o ta
x-tra
-Oxis Bricanyl Atrovent Nitromex
pga
-ont vä ö-arm (sorgbands-/kärkrampsläge) -bestämmande.
-ont vä hals/ansikte. -bestämmande.
-ngt andfådd. -inte bestämmande i detta läge.

-> 60 längder crawl.

-> 61 tom 80 längder 2:a andningen
= intervallträning crawl med upp till 6 armtag/inandning. Utöver starkt grävande armar hade jag mkt bra flytläge o kraft kvar till bensparken.

Det går inte att simma så här utan god symtomkontroll.

- Jag tålde bastun bra!
Duschade ofta o drack vatten då också.

PEF kl 14.30:
470 EU-13826-standard
=512 Wright-mcKerrow.

Resultat:
Mkt bra uteffekt av lungfunktionen.

Lungfunktionen översteg med råge den samlade miljö- o ansträngningspåverkan som blev. Annars hade lungslemhinnan blivit irriterad o andningen pga detta ryckig spattig o grundare o snabbare o uteffekten hade sjunkit drastiskt pga försämrad gasväxling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela