Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Socialt liv o allergisk baksmälla!

Publicerad 2012-09-29 22:47:19 i Min Allergi/Överkänslighet

Socialt liv o allergisk baksmälla!

Förutsättningar:
Kl 7,30:
PEF 450 EU= 495 W-McK

före morgonmedicinerna:
1/2 Furix, 2 Hydrokortison, (Kaleroid slut måste hämta ut.) 1 Telfast, 1 Disofrol, 4 Bisolvon, 1/2 Atacand. 4 Atrovent spray (1/2styrka hänfört med pulver), 4 Bricanyl turbo, 2 Oxis turbo (mer pga slut Innovair), 2 Pulmicort turbo (Innovair slut. Måste hämta ut. Tar alltså mer Pulmicort), 2 Nasonex spray.

Kl 12.30
PEF 490 EU= 528 W-McK.

Kl 17.25
PEF 430 EU= 479 W-McK

före kvällsmedicinerna:
1/2 Furix, 1 Hydrokortison, 1 Singulair, 1 Disofrol, 4 Bisolvon, 1/2 Atacand. 4 Atrovent spray (1/2styrka hänfört med pulver), 4 Bricanyl turbo, 2 Oxis turbo (mer pga slut Innovair), 2 Pulmicort turbo (Innovair slut. Måste hämta ut. Tar alltså mer Pulmicort), 2 Nasonex spray.

Aktivitet:

Vi var på middag med surströmming hos kompisar utanför stan i fredags kväll. Det var en kalkylerad risk för att få träffa kompisar o för att Michael skulle få äta surströmming som han gillar.
Vi var 6 vuxna o 4 barn. Mkt trevligt o gemytligt.

Surisar med tillbehör. Gott kaffe med efterrätt som jag tålde. O en efterrätt anpassad till laktos/gluten-allergi. Sådant är roligt. Älgköttbullar med tillbehör till mig o övriga som inte åt surisar.

Mkt prat o skratt. Fullt av liv o gemenskap. Det vädrades ordentligt. Det är jag tacksam för. Jag hoppas att det gick bra för alla.....

Jag började redan under kvällens lopp känna av den allergiska reaktionens effekt pga frisatt histamin som ger blodtryckssänkning o trötthet. O vi for hem inte alls så farligt sent. Före tolv.

Resultat:

Lördag!
Vaknade med nästäppa o jättetrött. Allergisk baksmälla???

Kl 9.00
PEF 380 EU= 434 W-McK
före dom vanliga morgonmedicinerna.

Äter TACKSAMT den frukost som Michael gjort i ordning...... Fortsätter att sova eftersom jag är så trött o hängig.
Jag har tAllergisk baksmälla!
Michael får ansvaret för hemmajobbet o sköter det med glädje o kärlek......

Kl 11.30
PEF 460 EU= 504 W-McK.
Kontroll. Yr trött hängig. Fortfarande allergisk baksmälla.
Äter med TACKSAMHET den lunch som Michael gjort.

Kl 13.30
PEF 450 EU= 495 W-McK.
Kontroll ngt piggare. Sjunker PEF mer? Måste förhindra detta!
Extra mediciner: 1 Oxis turbo, 2 Bricanyl turbo, 4 Atrovent spray,

Kl 15.30
PEF 450 EU= 495 W-McK.
Kontroll. Piggare. Stabil PEF?
Gör STOR kokad rotsakscchutny med chutny/veckosalladslag........

Kl 21.45
PEF 470 EU= 512 W-McK.

Före kvällsmedicinerna:
1/2 Furix, 1 Hydrokortison, 1 Singulair, 1 Disofrol, 4 Bisolvon, 1/2 Atacand. 4 Atrovent spray (1/2styrka hänfört med pulver), 4 Bricanyl turbo, 2 Oxis turbo (mer pga slut Innovair), 2 Pulmicort turbo (Innovair slut. Måste hämta ut. Tar alltså mer Pulmicort), 2 Nasonex spray.

PEF har vänt ordentligt. Bra! Långvarigt? Vi får se i morgon.

Kl 22.40
Nattinatti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela