Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Vi måste träna! Varför? När? Vad? Hur?

Publicerad 2012-09-19 16:23:11 i Träning!

Vi måste träna!

Varför?
-Därför att vi är gjorda för att röra på oss.

-'Jobba i vår anletes svett.'

-För att blodcirkulationen andningen förbränningen (upp till 24 h efter ansträngning) o avfallshanteringen fungerar som den ska då.

-För att den ökade kroppsvärmen vid ansträngning gör att immunförsvaret fungerar bättre.

-För att Den ökade kroppsvärmen gör att immunförsvaret dämpas/kontrolleras.

-För att lungorna ska hållas upp igång o stärkas.

-Därför att det ingår i vård o behandling av astma o allergi.

När?
-Alltid!
-Jämt!

Vad?
-Allt! I princip!

Jag har tränat det mesta sedan jag föddes. Då jag föddes hade vi inte direkt tillgång till skolmediciner. Då var det Naturmedicinen o sådant som använts sedan hedenhös på Apoteken som gällde.... Tex tjärsalva......

Hur?
-Anpassat efter tillståndet!
-Stående!
-Liggande!
(-Sittande i gungstol el rullstol!)

-Dom muskler man ligger/sitter på vilar inte.
-Det är bara dom som man inte sitter el ligger på som vilar.
-Det är därför man snurrar som en propeller när man sover.
-Om man sover som en stock så vaknar man ofta med sockedricka pga stas o/el stela muskler som gör ont att få igång....

-Min jazzdanslärare sa att kroppen bara vilar när den ligger el står.

-Att sitta är inte att vila.
Antagligen för att det är svårt att sitta så att lungorna mår bra. Det kräver korekontroll= muskelgördel för att använda ett gammalt ord.

-Man måste sitta som en sångare/sångerska!

-Personer som sitter i rullstol måste avlasta regelbundet på ett el annat sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela