Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

10/2-2013! Träning! Mina allergi-astmamediciner o rinnande ögon!

Publicerad 2013-02-12 05:53:31 i Allergi/Överkänslighet- Behandling!

10/2-2013! Träning! Mina allergi-astmamediciner o rinnande ögon! Kl 22.10! Jag har utan problem skottat 1dm pudersnö från halva gården. Jag har nu haft behagligt lämpligt fuktiga ögon. Varken för torra el rinnande blöta. Utan alldeles perfekt fuktiga o oirriterade. Jag har suttit med datorn o jag har sett på TV utan några som helst problem..... Jag har tagit Ventoline diskus istf Atrovent sprayvätska som inte fungerar för min munhåla stämband o struphuvud o som dessutom ger spattiga lungor. Jag har tagit Rhinocort istf Nasonex med syskon. Detta fungerar också bättre eftersom det är ngt i Nasonex som inte fungerar utan ger mig ständigt rinnande ögon som gör att jag inte kan läsa något utan mkt stor ansträngning. Hur intressant det än är..... På TV el på datorn el i tidningen el boken. Jag har ALDRIG haft så stora problem med synen sedan jag var barn o det inte fanns medicinsk behandling m läkemedel..... Jag är chockad av att ett läkemedels effekt helt plötsligt inte är viktigt.... 'Torra' ögon! Att jag mer el mindre tvingas in i tillstånd som jag trodde jag lämnat bakom mig för gott...... 'Blöta' Ständigt 'rinnande ögon...... Jag undrar om det beror på att läkemedel testas på apor el icke allergiska/överkänsliga personer...... Hur som helst ska min make ringa Lung- Allergimott. i morgon o säga vad han anser o tänker....... Det var skönt att känns mig pigg igen i dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela