Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

30/1-2013! Tränat! Simmat o Skottat blötsnö!

Publicerad 2013-02-01 23:07:05 i Allergi/Överkänslighet- Behandling!

30/1-2013! Tränat! Simmat o Skottat blötsnö!
 
Körde bil till simhallen. Snöoväder. Klabbsnö o plusgrader i dag! 
MYCKET blötsnömodd!
 
Kl 7.00!  M-med!
PEF:
 
50 längder bröstsim m blått bälte: sakta med säkert. 
Kramp 1 gång i höger underben/fot så jag måste stanna.
 
30 längder crawl m bälte: går bättre. 
Kramp 2 ggr i hö/vä underben/fot så jag måste stanna.
 
Simmandet i dag gick betydligt bättre än förra gången.
 
Tålde bastun lika bra denna gång.
 
Stretschade baksidan höger ben genom sittande 'öppen' frammåtböj m grepp om tårna/fotbladen. O m drag som gjorde att armbågsböjen faktiskt kom nedanför knäskålarna. Mao så viker jag ihop mig mer än i går. 
 
Skottade blöt klabbsnö! 
Gjorde 3 högar bara på uteplatsen.
O en stor en hög med ramp vid postlådan av snön på uppfarten.
 
Michael tog bort snöhögarna medans jag skottade Kattstråket o 2 ramper o halva norrsidan uterummet. Michael tog 1 ramp o trädäcket o resten runt uterummet. 
 
Hamstrings protesterade inte ett dugg. Tvärtom! Blev bara gladare. Svarade bra på ansträngningen.
Villigt o glatt!
 
Hostar upp o sväljer en massa löst slem från 16-tiden ca o framåt.
BRA!
Slemmet gör ingen glad i lungorna.
Slemmet SKA UPP!
 
Kl      K-mediciner!
 
Hostar upp slem hela kvällen...... 
Häe jäe schönntt å våål å vä!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela