Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

3/2-2013! Träning städning promenad!

Publicerad 2013-02-04 07:57:54 i Allergi/Överkänslighet- Behandling!

3/2-2013! Träning städning promenad! 
 
-Vi städade klart i dag.
-Vi måste städa ordentligt varje vecka pga allergin/överkänsligheten. Vi måste nämligen hålla ned halterna allergener/irritanser.
-Jag gjorde också medvetet hamstringstretsch i varje framåtböjning som blev i samband m dammsugning vaskning o dammtorkning.
-Gick en promenad.
 
Tränade:
När det gäller yoga så går man från:
-stående: raka vridna o upp o nedvända-
till 
-sittande: raka vridna o upp o nedvända- 
till 
-liggande: raka vridna o upp o nedvända-
------
 
Surya namaskar: 
Vingligt! Når inte ned till golvet med huvudet. Går bättre än förra gången. Hö ben protesterar bara lite i Adho mukha Svanasna...
 
Vreksasna
Hasta Padangusthasana: 
mot diskbänken o högre trappsteg. Viker ihop mer över hö ben..
 
Balett-battement
Maricyasana
 
Iyengar Yoga:
Janu sirsasana: 
Viker ihop mer över hö ben än i går.
 
Parivrtta Janu sirsasana: 
Över hö ben går sämre än över vä ben.
 
Pascimottanasana 
 
Supta Padangusthasana: 
Håller i stortån- går bra uppåt med båda benen. Inte lika stor vinkel uppåt för hö ben ca 130*. Men det är gott nog.
Går bra 90* rakt åt sidan. 
 
Gym/Balett- 
Knästående sittning på ena ihopvikta benet. Det andra rakt ut åt sidan-stretsch. Överkroppen rakt uppstyrd/hållen av raka armar. Huvudet upp!
----
Iyengar Yoga:
Upavista konasana
Parsva upavista konasana 
Supta Baddha konasana:
Mot sänggavel.
 
Utvärdering: 
Mjukare i både hö o vä sida/ben än i går. 
BRA!
 
'Jag har bara en hälsa o den ska jag vara rädd om. Det räcker alldeles utmärkt med min Atopiska Polyvalenta Allergi m Överkänslighet!'

Kommentarer

Postat av: Klara Ormstrid

Publicerad 2013-02-04 19:45:00

Bra blogg du har Gerd! Och vilken kämpe du är :) Ser att du har bloggat ett bra tag nu.Grattis till 7 månader med bloggen :D

Svar: Tack ska du ha! Det uppmuntrar!
Gerd Elise

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela