Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Diskriminering inom Kyrkan!

Publicerad 2012-08-15 05:03:15 i RIS- Huvudlöst bemötande!

Jag har av vissa orsaker inte sjungit ngt på senare delen av våren samt hela sommaren.
Jag har tappat modet lusten glädjen. Min allergi/överkänslighet o dess krav respekteras ej.

Orsaken är tråkigt bemötande i Backen Gospel o Backens Kyrkokör i Umeå Landsförsamling.

Detta gäller även tillgänglighet delaktighet o jämlikhet i övrig verksamhet.
Här ingår även politiskt aktiva personer. Varav den ena (regeringspartist) framträder som kronisk 10-15m lång parfymranka som tillsammans med några andra ställde till det för mig på varenda övning konsert gudstjänst. Trotts 150-11 tillsägelser genom ledaren, organisten, o tydliga symtom från min sida, genom årens lopp

Inte ens Kyrkoherden var villig att bygga upp en djur rök/damm parfym/irriterande doftfri verksamhet. Han var en total motståndare till tanken på att anpassa sin person o hjälpa till med att bygga upp anpassad verksamhet med fritidsaktiviteter o Diakonala resurser osv osv.

Jag har gett otaliga förslag på lösningar. I jag har trotts 150-11 möjligheter inte blivit kontaktad öga mor öga av ngn ansvarig angående detta varken före under o efter övningar konserter gudstjänster. När det slutligen sker en kontakt efter kvälldövning är jag så slut på pga pågående aktiva symtom efter förkylning att jag inte orkar utan jag säger nej o far hem i den från snö rensopade bilen.

Det tråkiga bemötandet gäller även tillträde till Umeå Stads Kyrkokör samt tillträde o rättigheter som volontär i Pingstkyrkan.

Detta gäller även tillträde till en säker djur rök/damm parfym/irriterande doftfri miljö för sånglektioner.

Jag har tappat modet när det gäller att hitta anpassad sångpedagog o anpassade musiker i anpassade lokaler.

Jag behöver ngn som spelar EXAKT likadant från gång till gång.

FINNS det överhuvudtaget NÅGON SERIÖST INTRESSERAD?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela