Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

29/12-2012! Katastrofjulen! Orkar ej svara!

Publicerad 2012-12-30 03:01:34 i Min Allergi/Överkänslighet

Ledningen för Eriksdal  ÄC ringde o jag orkade inte svara. Dvs! Jag lade på luren när jag hörde vem det var. Jag orakar inte höra billiga bortförklaringar o få allergins/överkänslighetens krav nonsjaleras. Jag orkar inte försvara mig....
 
Skrev nedanstående till ledningen för Eriksdal ÄC Tina L:
 
Citat:
Orkar ej svara!
 
Hej! Orkar inte svara pga personalens överlägsna o i vissa fall föraktfulla utsparkande....

Ser o hör bara det överlägsna föraktet från personal o hundens anhörig.

Förväntar mig inte ngt annat från din sida pga så här långt utebliven respekt för sjukdomen o det totalt uteblivna gehöret för den medicinska sjukdomens krav.

Att kraven inte tillgodoses ställer till med problem för Laila o Michael o er alla eftersom det är Michael som är tilldelad av Laila att ha ansvaret för ekonomin o allt som hänger på detta. Bla den lailaservice som jag ger. Det som står på tur om ngt halvår ca är större o lättarbetade lättpåtagna kläder iom Lailas ökande stelhet o orörlighet.

Laila, Världens BÄSTA svärmor, har varit mkt noga med att respektera dom krav som min medicinska sjukdom ställer.
Hon har använt oparfymerade produkter till städning tvätt hygien hår osv. 
Hon har varit extra noga med städningen ngn gång per år o skrubbat lägenheten från golv till tak o bytt alla textilier o stängt dörren till köket. O då har jag o Michael kunnat vara i köket ngn timme innan reaktionerna blivit för stora.

Nu har hon varit uran katt i drygt tio år..... O hon har varit extremt noga med städ o tvätt innan demensen slog ut hennes minne o förmåga.....

Hon har varit extra noga med klädtvätten för att inte ta med sig allergener/irritanser in i vårt hushåll. 
Hon har tagit med sig mat o fika osv o bjudit på detta hos oss. Hon har beställt smörgåsar på Pingstkyrkan o så har vi gått dit o fikat. Vi har bjudit henne på fika på Pingstkyrkan o på Nisses o bjudit på mat på Kajutan. 

Mina extremt dåliga erfarenheter av korkade korttänkta.... ansvariga människor gör att jag inte orkar svara på ditt telefonsamtal.

Jag förväntar mig inte ngt annat än det lättvindiga utsparkandet. Vilket brukar döljas av en stor mängd lissmande sirap som så småningom under samtalets gång sinar o inte längre förmår dölja föraktet för den medicinska sjukdomens krav. 

Det brukar komma fram till slut att inga åtgärder skall vidtas utöver att jag utesluts iom att kraven inte tillgodoses. 

Krav som ni ska kunna tillhandahålla i morgon om så krävs iom ert totalansvar för vård o omsorg även till personer med allergi/överkänslighet. 

Jag undrar vad ni säger till föräldrar o barn på allergi/överkänslighetsdagis/skola?
Dagis o skola som ställer samma krav som jag på entré trapphus grupp inklusive allmänna lokaler övriga omsorgstagare personal besökande osv osv osv.

Jag orkar inte svara o försvara mig...... mot idioti o ren dumhet hos ansvarigt folk som du...

Med vänlig hälsning! 
Gerd Lundsten
Umeå

Gerd Lundsten I-Phone!
Slut citat!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela