Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

IVF-behandling!

Publicerad 2012-11-01 02:13:00 i Flicka Tonåring Kvinna!

Jag o min make har gått igenom 2 st IVF-behandlingar. Båda blev missfall av orsaker som jag går igenom senare.

IVF+ betala+ arbeta= betala för misshandel.

Försäkringskassan i Västerbotten anser att vi ska betala för behandlingen o dessutom jobba. Vilket jag anser är ren o skär misshandel.

Det är INTE naturligt att snabbt o hårt nedregleras hormonellt genom ett avgrundsdjupt klimakterietillstånd till nollare än noll ägglossning osv o få svamp på Smultronstället. O tvingas arbeta o vara trevlig samtidigt.....

O därefter snabbt o hårt uppregleras hormonellt till ett formligen äggstocksexoloderande äggbildningstillstånd.

För att så på ett visst klockslag ta en ägglossningsspruta var man än är.

För att så bli skördad på ägg.....
Varefter nästa höga snabba hård hormonsnurr sätts igång.

O så sätts det befruktade ägget in o hormonbehandlingen fortsätter.

O HELA TIDEN SKA MAN JOBBA VILKET ÄR MISSHANDEL.

O VI I VÄSTERBOTTEN ÄR DESSUTOM TVINGADE ATT BETALA FÖR MISSHANDELN!

DET ÄR SKANDAL!

Har inte försäkringskassans anställda o VLL:s ledning några som har problem med att bli gravid?

El har ngn dotter svärdotter släkting vän som är barnlös o har problem att bli gravida?

Är det så att dessa personer har sådana fantasilöner o/el fringisar/avtal att dom klarar av att betala för IVF.
Klarar av det utan att jobba el har sådana avtal att dom inte behöver??????

Jag får både horn o svans vid tanken på misshandeln.

Det blev inte heller lättare av min omfattande Atopiska Polyvalenta Allergi samt Överkänslighet o för sent diagnostiserade o därmed för sent behandlade Komplikationer efter luftvägsinfektionen 1995....

Det var o är ren misshandel att tvingas betala för IVF o dessutom tvingas arbeta.

Det är ren skandal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela