Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Svampen o Smultronstället del 3!

Publicerad 2012-10-04 20:47:24 i Flicka Tonåring Kvinna!

Samlade huskurer som fungerar enligt tips från väninnor o Apotekare:

1-
Tvätta inte smultronstället med vatten! Vatten svider som sjutton vid svampangrepp.

Använd aldrig tvål. Det tvättar bort skyddande bakterier o dålig lukt uppstår då väldigt lätt...

Vatten kan användas rent utan inblandning till oskadad slemhinna...

I parfymerad tvål oxiderar parfymen o skadar huden....var man än använder den. Detta gäller även parfymen i deodoranter lotioner osv osv.

Använd:

Oparfymerad Apoliva babyolja, olivolja el jordnötsolja!

Babyolja funkar för mig.

2-
Surhetsreglerande huskur i början av svampangrepp:

Doppa en tampong i yoghurt o stoppa in. Mjölksyrabakterier jobbar förebyggande.

Medel med mjölksyrabakterier finns att köpa på Apoteken. Men det ska inte användas under pågående svampanfall.

3-
I början av svampanfall kan man behandla med:

En matsked äppelsidervinäger el 2 till en liter vatten att tvätta med.

Jag har inte provat.

4-
När djävulens hellvetesvulkaneld är som värst ska visst ren äppelsidervinäger vara en effektiv blockering av smärtan.....

Jag har inte provat.

5-
Använd inte tajta trosor byxor pants strumpor eftersom det gör det värre.

Använd vida underbyxor av typen fladdriga luftiga boxerschorts.
Typ '3 nummer för stora'.....

Använd med fördel vida luftiga fladdriga långbyxor.

6-
Använd med fördel kjol.

7-
Undvik syntetmaterial i byxor pants strumpor osv eftersom syntet gör att det lätt blir tätt fuktigt o varmt så att svampangrepp kan starta el förvärra pågående angrepp.

Föredra bomull ull lin el silke.

När det gäller konstmaterial så föredrar jag viscos som är gjort av bomull el cellulosa. Det finns typ 2 kvaliteter o jag föredrar den mjukare typen som andas bättre.

8-
Använd med fördel svala kläder under behandlingstiden. I varje fall inomhus så att det inte blir svettvarmt.

9-
Det är en fördel att kyla ned sig under pågående anfall..... har jag upptäckt.... Kallare o kallare dusch är himmelskt......
Använd inte tvål överhuvudtaget!
Använd olja i stället annars svider vattnat.
O använd Apoliva intim gel efteråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela