Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Uppdaterat- Svampen o smultronstället del 9!

Publicerad 2012-10-08 12:36:00 i Flicka Tonåring Kvinna!

Mitt smultronställe mår BRA i dag! Det är lugnt o fridfullt som det ska. Harmoniskt!

Jag började om med hormonvagitorierna igen i lördags.... Jag verkar tåla dom. Dom är ju till för att stärka upp slemhinnan i Smultronstället.

Yoghurten funkade bra i går. O i dag gäller kylgel o Canesten o trosskydd utan 'odörkontroll' som gäller.

Jag kommer sjäklart att fortsätta med yoghurt. Apoteksköpt mjölksyrabakterie el yughurt naturell.... Jag har för avsikt att klara mig med youghurt..... Det skulle vara bra att kunna klara mig utan hormonet. Ngt som en stor del av kvinnorna i världen måste göra......
 
Jag anser att det enda som eventuellt ska tillsättas trosskydd o sanitetsbindor är mjölksyrabakterier. Ingenting annat eftersom det rubbar den delikata syra- o bakteriebalansen i smultrongömman.....

Jag har handlat i dag på förmiddagen o förbereder för att kunna koka saft....

Häejäääe schönntt hä!
Föör å praat västärbåttniska!

Både vinbären o krusbären är för lite var för sig..... Men tillsammans...... Blir det full Saft-Maja!

Vi kan nog anse att denna historia om
-Svampen o Smultronstället-
iom detta är lyckligen avslutad......

PS! De tkan kanske anses löjligt barnsligt osv att skriva Smultronstället. MEN! Jag känner att det är ett ömsint o respektfullt namn på ngt mkt värdefullt och sårbart. Ngt som kan vara svårt att prata om o att beskriva....

För mig känns det naturligt. Mkt trevligare än andra uttryck....

Jag har ALDRIG älskat ngn annan man än min make Michael. Kommer heller aldrig att älska ngn annan man... För mig finns bara Michel. Och Gud som råder över allt detta goda....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela