Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Arbetsrehab.skandalen 4!

Publicerad 2012-09-12 04:07:22 i Utbränning o Utmattningstillstånd!

 
Det ska inte vara lika med självmord att ge sig in i en arbetsrehab/arbetsträning. 
 
Det ska inte vara så att jag med min Polyvalenta Atopiska Allergi blir systematiskt utrökt utskälld utklöst o utparfymerad pga bristande till obefintliga o kunskaper i ämnet Allergi/Överkänslighet hos både rehab.konsulter föreståndare o arbetskamrater. Detta gäller både Komun o Landsting.
 
En mkt stor slentrian o brist på intresse hos rehab.konsulterna finns också. Vilket mkt väl kan bero på att Umeå Kommun, liksom andra Kommuner, inte betalar för hela rehab.paketet. 
 
Men det är inte roligt att besöka nära o kära som bor på Kommunens äldreboenden. Det triggar ångesten iom bristen på respekt o gehör för djur- rök-/damm- parfym-/irriterande doftfritt på dessa boenden. Kampen har varit fruktansvärt hård. I synnerhet vid flytten från Geriatrik till särskilt korttids/långtidsboende. Det ska inte vara modell överkörning med ångvält.
 
Jag kände o känner mig kastad på Dovamyra både som: 
 
-vård- o omsorgstagare med A/Ö.
-vård- o omsorgstagare med anhörig med A/Ö.
-anställd med A/Ö. 
-arbetssökande med A/Ö 
-arb.tränande anställd med A/Ö. 
-presumtiv vård-omsorgstagare med A/Ö.
-PRAO/PRYO/praktikant/ studerande med A/Ö. 
-arb.marknadsplacerad med A/Ö.
-osv osv. 
 
Detta orsakade då utmattning med tillhörande depression o ångest.
Numera så dyker depressionen/ångesten upp emellanåt o gör mig då tillfälligt ställd. Jag kommer relativt snabbt över detta genom tro kärlek o vänskap. Tankar som värmer stärker o lyfter upp mig. Särskilt viktigt är det på natten o min älskade skatt måste få sova. Trygg i sin vetskap om att jag gör mitt bästa för att må bra. 
 
Det är svårt o tungt för mig att Michael är den enda som ställer upp till 100% på det som krävs för att min allergi/överkänslighet ska vara under god symtomkontroll. 
Det står inte i mänsklig makt att göra mer än vad han gör. Det är ett underverk. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela